RTV Teorija i praksa

Ljubinko Miljković

MOGUĆNOSTI ANALIZE I ISKAZIVANJA PODATAKA SONDAŽE

Posle nekoliko godina realizovanja Redovnih sondaža auditorijuma i javnog mnjenja (skraćeno SAJM) u Centru RTB za istraživanje programa i auditorijuma (od 1985. godine do danas) narasla je potreba i za primenom odgovarajućih novih načina analize i prezentacije podataka, koji omogućavaju nastale potrebe u suštini pristupa istraživanju praćenja radio-televizijskih aktivnosti. 1 Te nove mogućnosti su pre svega pogodne posledice činjenice da je praćenje radio i televizijskog programa u Sondaži situirano u šire okvire ukupnih životnih aktivnosti, naravno, kao njihov važan parcijalni element. Humcmizacija istraživanja kroz praćenje ukupnih životnih aktivnosti pojedinca (upravljanje pažnje i svođenje na saznanja o određenom čoveku, grupi ili masi takvih ispitanika),

l „Redovna sondaža auditorijuma i javnog mnjenja” je najveće i tiazično istraživanje koje RTB sprovodi u serijama od po sedam dana za koje vreme se intervjuiše preko 7 000 Ijudi na teritoriji tzv. uže Srbije. Autor projekta je Prvoslav S. Plavšić, nosilac zadatka Ljubinko Miljković, projekat uzorka đr Milorad Kovaćević i mr Dragana Milenković, projekat ispitivanja budžeta vremena Slobodan Canić, istraživač-koordinator Sondaže Gordana Mavrić, AOP Branislav Mijatović. U Sondaži u raznim (koautorskim) ulogama učestvuju svi istraživači Centra. Detaljan opis ovog složenog istraživačkog sistema opisan je u Priručniku za inlen'juera (Posleđnje izdanje oktobar 1990, str. 60).

108