RTV Teorija i praksa

Ukupno - označava sve stanovnike datog obeležja Učesnici - označavaju samo stanovnike datog obeležja koji tokom dana obavljaju navedenu aktivnost Sa ciljem da se prati razvoj medija, razvijeni su projekti gdese podaci slične vrste pojavljuju kao temeljni elementi, koji mogu umnogome da olakšaju analize i neke elemente zaključivanja. Pod određenim okolnostima primene posebnig analitičkog modela, Sondaža pruža izvanredne empirijske osnove za nove tipove zaključivanja o nizu problema među kojima je naročito značajan onaj koji se odnosi na Modele programa i njihovog međuodnosa (bilo da se radi o radiju ili o televiziji). Naše dosadašnje analize, međutim, temelje se samo na podacima za televiziju mada ne sumnjamo da se već sada mogu odnositi i na radio. Specifičnost postupka o kome je reč svodi se na upoređivanje ponašanja auditorija (čiji je izraz njegov obim) u odnosu na dva (sada već tri) televizijska programa u datom vremenskom preseku. Izvedena analiza (saopštena na Okruglom stolu „Istraživanja u funkciji izrade šeme TV programa”) ukazuje na izvanredno jasne odnose alternativnosti, komplemcntarnosli i kompetitivnosli odnosa dvaju TV programa u samo tri dana jcdne scrije Sondaže. 3 Podaci i njihova inlerprctacija doprincli su i teorijskom uobličavanju dcfinicija A, K i K koje su do sada najčešće pominjane marginaino, bez određcnja sadržaja pojma, programskih i drugih kriterija

3 Prvoslav S. Plavšić, „Alternativnost, komplemenlarnost i kompctitivnost i njihovi bitni ali neprogramirani efekti", navcdcni zbornik, slr. 44-55.

113

Aktivnosti Ukupno Čas.min. % Učesnici Čas.min. % 6. Ubrazovanje i stručno usavršavanje 2 0.1 2 25 10.1 7. Kolektivni i porodični život 0 3 0.2 1 33 6.4 б. Društveno-politička aktivnost 0 0 0.0 0 30 2.1 9. Kretanje 0 2 0.1 1 17 5.3 10. Slobodne aktivnosti i razonoda 0 5 0.4 2 9 9.0 11. Pasivno vreme i odmor 0 5 0.3 1 34 6.5 12. Kultura i informacije 0 3 0.2 1 43 7.1 13. Slušanje radija kao primarna aktivnost 0 6 0,4 0 15 1.0 14. Gleđanje televizije kao priraarna aktivnost 0 0 0.0 0 0 0.0 15. Slušanje radija (ukupno) 1 19 5.5 3 18 13.8 16. Gledanje televizije (ukupno) 0 0 0.0 0 0 0.0