RTV Teorija i praksa

diferencijacije. Sondaža je, ipak, odgovorila samo na deo - ali možda najvažniji deo - pitanja o tim odnosima i to пе u smislu njihovog programiranja (jer celovito takva funkcija u našim RTV kućama i nije razvijena) nego percepiranja u auditoriju i u smislu reagovanja gledališta/ Stoga su ovi efekti i označeni kao „neprogramirani”. Takve analize mogu se izvoditi i s obzirom na druge dimenzije - dakle ne samo kada su u pitanju celoviti radio i TV programi nego i njihovi segmenti (vremenski, prostorni) Ш ciljni delovi (ka opštem ili posebnom auditoriju), u jednom ili više preseka i sl. Model, dakle, ima univerzalnu vrednost a rezultati veoma široku primenu.

SHEMATSKI PRIKAZ TRI MODELA MEĐUODNOSA DVAJU TELEVIZIJSKIH PROGRAMA

U toku veoma aktivnih diskusija o problemima izrade programske sheme TV programa 1986. godine analiziran je kao posebno važan i problem fluktuacije gledalaca televizije kroz emisije, sa ambicijama da se pronikne u razloge, razmere i odvijanje pojava te vrste. A to je izvedeno kroz praćenje dinamičkih promena kretanja delova auditorija kroz emisije, pri čemu je analitički potprojekat bio fundiran na sledećim temeljnim parametrima;

4 Prvoslav S. Plavšić, „Nacrt načela programiranja međuodnosa pojedinih televizijskih programa”, Savetovanje istraživača radija i televizije u Portorožu, maj/jun 1973, uz Osmi festival JRT, str. 11.

114