RTV Teorija i praksa

pomno usklađen i sadržajno veoma bogat koncert kojim se i osrednji ukus ( a da se i o onim najosobenijim zahtevima i kriterijima pojedinih služalaca i ne govori) može zadovoljiti na najneposredniji način. Tokom avgusta 1990. godine, pored svih odranije privlačnih delova Stereorame kao što su, recimo Karusel, Integrale, Neke davne dirke, Interpretatori, Putevi naše muzike i drugi, emitovani su i nov muzički ciklus Dejana Despića Gradovi - muzički centri, a i četiri najpoznatije Vagnerove opere, čime su i Ijubitelji i znalci obilno darovani odgovarajućim „sledovanjem” muzike. Međutim, Stereorama pomaže sluSaocima i time što objavljuje svoj mesečni bilten (nalazi ga u portirnici Radio Beograda i uzima ko želi a upućuju ga i na adrese zainteresovanih u Beogradu i u untrašnjosti) u kome su podrobni podaci o svim emisijama a i rubrika „Naža požta” u kojoj redakcija odgovara na pitanja, predusretljiva pri tom za sve predloge i savete. Uostalom, nije naodmet iz pisma kompozitora Nikole Hercigonje, objavljenog u jednom broju pomenutog biltena, citirati samo jednu rečenicu: „Konačno - priznajem! - i meni je drago da makar sada pod starost upoznam neku zaboravljenu ili nepravedno zanemarenu opreru, da mogu bar konstatovali koliko nam je muzike bilo uskaćeno u vreme kada je trebalo da je slušamo što više”. Tvorcima i urednicima Stereorame ovakva priznanja zaslužena su podrška za dalji rad i sadržajna ostvarenja VERODOSTOJNA ZVUČNA FRESKA Kao učesnik u jednoj nedavnoj anketi, na pitanje koju od radio-drama naših ili stranih autora u Dramskom programu Radio Beograda izdvajam kao najbolju, ili bar onu koja je među najboljima, a emitovanu u poslednjih desetak godina - posle dužeg razmišljanja odgovorio sam da u takve bisere übrajam Povratak iz raja japanskog autora Kiokaza Jamamota. Da je savremeni Japan svojevrsna „zemlja čuda” dobro je znano širom sveta. Mcđutim, manje je poznata

17