RTV Teorija i praksa

Radoslav Lazić

POETIKA RADIO-DRAME

Razgovor sa Borislavom Mrkšićem, rediteljem i dramaturgom

Vi ste pisac jedne od prvih estetičkih knjiga o poetici radio-drame (1968). Како danas, posle 20 godina, vidite idejno-estetsku osnovu radio-dramskog stvaralaštva? U nas fenomen radio-drame u to vrijeme nije bio posebno registriran. Shvaćanje se svodilo na „teatar pred mikrofonom". Još u davnim danima, poslije studija u Pragu, napisao sam nekoliko eseja o radio-drami kao specifičnoj književnoj vrsti i s time upoznao članove bivšeg zagrebačkog Radio-dramskog studija. Iz tih poticaja nastala je moja knjiga Poetika radio-drame koja je izvorni uvod u radio-dramu kao zascbni žanr u nas. Razumije se ne samo u Zagrebu, nego i u Beogradu, kao i u drugim jugoslavenskim radio-dramskim centrima. U opsežnoj bibliografiji sam naveo manje-više sve što se na tom području zbivalo u Zagrebu, Beogradu, Ljubljani itd. Bilo je to rano razđobljc radio-dramskog stvaranja u Jugoslaviji. Koju metodologiju ste primenili pišući oglede o radio-drami kao novom književnom ianru? Knjiga Poetika radio-drame imala je za cilj da otkrije radio-dramu kao originalnu formu i da je afirmira diferencijacijom od teatra i od filma, ističući njenu samosvojnost. Normalo jc da je svakog čovjeka koji je radio na radiju fascinirao doživljaj totalnog zvuka, gdjc

125