RTV Teorija i praksa

avanturu, a na drugoj širi okvir ukupnog događanja, na kojem se reflektovao duh toga vremena. Sa finim glasovnim senčenjem i delikatnim doziranjem neurotičnosti u govornom izrazu glavnu ulogu izvrsno je tumačio Bogdan Diklić. Pored njega istakli su se još i Milan Štrljić, Željka Bašić, Darko Tatić, Milan Mihajlović i Goran Sultanović. Majstor tona, Zoran Jerković, u đuhu intencija režije, uspevao je u punoj meri da zvučno dočara ambijente događanja, upotpunjavajući raskošnu stereofonsku sliku fino plasiranim efektima. Izvođenje radio-drame Senke na zidu moglo nas je još jednom uveriti u brojne mogućnosti radija kao medija prilikom prezentacije literarnih ostvarenja: kada se radiofonska sredstva izraza znalački koriste književna dela ništa ne gube! MOGUĆNOSTI RADIO-PUTOPISA U putopisnoj prozi Istarskiputi (1919) Franjo Horvat-Kiš stilski jednostavno, ali i lirski uzneseno, čas vedro, čas sa sentimentalnim tonovima, izneo je realistički dosleđno svoje utiske i brojna opažanja o laganom gašenju i umiranju istarskih sela pred tuđinskim naletima. Jozo Vrkić, kao dramatizator te zanimljive proze feljtonskog karaktera, uspeo je da izgradi žive dijaloge uz puno poštovanje istarskih idioma, nastojeći da fiksira sukob prošlosti i savremenosti u izgubljenim sudbinama mnogih Ijudi istarskog podncblja. U režiji Radojka Ježića, koji je insistirao na opštoj elegičnoj inlonaciji, glumci Zlatko Crnković, Marija Kon, Lela Margilić, Pero Kvrgić, Ncvcnka Slipetić, Ivan Bibalo, Ela Bertolaci i dr. verno a lo će reći čisto, inlcrpretirali su replike na istarskom dijaleklu. Poscbnu draž emisiji dala je mu/.ika Željka Brkanovića, tako da su putopisnc skice Franjc Horvata-Kiša mcslimice prcrastalc u cfcktnu radiofonsku rapsodiju. Izvodcnjc Istarskih puid, Hrvatski radio, Zagrcb I, 12. fcbruara 1991, izazvalo je razmišjjanje o mogućnoslima radio-pulopisa. Dclima književnog naslcda mogućno jc

76