RTV Teorija i praksa

Mamula. Pored informacija u njima je emitovana prikladna protestna muzika, saobrazno čitavoj situaciji. Čini se da su mladi saradnici radija „В 92” uprkos skromnim tehničkim mogućnostima, efikasno demonstrirali kako radio može biti brz u informisanju. Uslov je, naravno, da se neprestano bude objektivan i svestran u prikazivanju događaja i da se u takvim prilikama ne robuje okvirima programske sheme. NA POČETKU MOCARTOVE GODINE „Mocarta nikad dovoljno!” - reći će svaki Ijubitelj muzike salcburškog velikana. Ove godine svi koji vole Mocartovu muziku svakako će biti zadovoljni, јег se dvestogodišnjica njegove smrti dostojno obeležava, naročito na radio-talasima. Hrvatski radio - studio Zagreb 111, preuzimali i treći programi Radio Beograda i Sarajeva, 17. januara 1991 - direktno je iz Pariza prenosio koncert Nacionalnog orkestra Francuskog radija, kojim je dirigovao Žan-Klod Malgoar. Izvodila su se Mocartova dela što ih je komponovao u Parizu, pored ostalih i Simfonija br. 31, zvana pariska. Publika, okupljena u Pozorištu na Jelisejskim poljima, dugim i frenetičnim aplauzima pozdravljala je izvođače. Bilo je to veče stilski uzornog muziciranja, obeleženo tipično francuskim shvatanjem Mocarta, što se naročito manifestovalo u muziciranju solista-duvača prilikom izvođenja Simfonije končertante za obou, klarinet, rog i fagot K. 297-b, intonativno čistom i vanredno lepršavom. Urednica Mirjana Paladin pripremila je za predah u pauzi prenosa fragmente iz Mocartove biografije Erika Bloma, koje je, zajedno sa uvek briljantnim spikerom Ljubom Jelčićem, nadahnuto čitala, uz emitovanje odgovarajućih muzičkih primera. Tako je ovaj tehnički besprekorno realizovan direktni prenos iz Pariza istovremeno bio i tematski jedinstvena programska celina, koja je na najlepši način najavila obeležavanje Mocartove godine na radio-talasima. Ovaj prenos, takođe, uliva nam nadu đa će naša radio-difuzija preuzimati više prenosa koncerata u svetskim

78