RTV Teorija i praksa

Teslić na Drugom programu Radio Beograda, 20. februara 1991. godine. Reč je o leksikonu zvuka: idući redom, od slova do slova, autori na konkretnim primerima raščlanjavaju različite zvučne fenomene, počev od onih spontanih ili neorganizovanih, pa do savršenih tonskih tvorevina. Nizanjem duhovitih opaski, uz ukazivanje na to kako nastaju pojedini glasovi govora ili na svojstva zvuka nekih instrumenata, autori uspevaju da osđvare'duhovite i übedljive kontčaste i, što je još važnije, da slušaocima neostno prikažvSlepote magičnog sveta zvukova. Glumci: Ljiljana Krstić, Dejan Čavić, Miloš Žutić, Thomir Stanić, Nataša Lučanin i Petar Kralj čitali su odrednice ovog leksikona uspostavivši objektivan odns prema tekstu, ali se uvek animatorski odnoseći prema slušaocima. Bila je to jedna prefinjena simbyoza različitih sredstava radiofonskog izraza, koju je definitivno znalački oblikovao Zoran Jerković, majstor tona velike maštovitosti. ANDRIĆEVIM TRAGOM U radio-drami Jcš jednom svet kao na dlanu Drugi program Radio Beograda, 21. marta 1991, Zvjezdana Šarić raspravlja o zlosrećnoj sudbini graditelja mosta na Drini, velikog vezira Mehmed-paše Sokolovića. Pred kraj života Mehmed-paše, kao što je poznato, protiv njega je skopljena zavera, čiji učesnici najpre mu übijaju sina, da bi posle i njega likvydirao neki poludeli derviš. Te okolnosti bile su povod varyjacijama Zvjezdane Šarić koja ih je trelirala kao ironiju Ijudske sudbine, ali i kao tragiku čoveka koji više vidi i oseća od drugih iz svojc okoline. Na osnovu istorijskih svedočanstava, nadahnuto i lucidno, sa izrazitom težnjom za psihološkim rasvetljavanjem, ona slika Sokolovićev tragičan кгај želeći pre svega da pronikne u njegovo poimanje sveta i Ijudskog postojanja. Upravo je u tako zžišljen ji ostvarenoj projekciji, inače suptilno izrađenj i produbljenoj, najviši domet ovog zanimljivog dela.

80