RTV Teorija i praksa

Dramu Još jednom svet kao na dlanu režirao je Miroslav Jokić, kome je pošlo za rukom da u punoj meri oživi intimnc preokupacije glavnog junaka. Jovan Milićević u ulozi Mehmed-paše Sokolovića uspeo je da fmo nijansira sve dileme ove ličnosti i da delikatno dozira skepsu, naročito u meditativnim iskazima. I stali izvođači: Milan Mihailović, Milutin Butković, Vladan Živković, Božidar Pavićević, Miodrag Milovanov i Miroslav Pavićević doprineli su da pogled u prošlost, inspirisan Andrićevim delom, na sugestivan način oživi pred mikrofonima i podstakne slušaoce na razmišljanje. MUTNA SIMBOLIKA Prema тотапи Agara švedskog pisca Paula fon Martensa na Trećem programu Radio Beograda i Sarajeva, 19. marta 1991, izvedena je drama istoga naziva, u prevodu Nevene Simendić i režiji Nebojše Bradića. U tom pomalo zagonetnom delu prepliću se Ijudske sudbine i na čudan način sučeljavaju, prelamajući pri tom i odsjaje prošlosti. Pored svega toga, ukrštaju se i sasvim različite kulture, pa i verovanja, što ovom delu daje naročitu boju. Na naglašavanju kontrasta, odnosno sličnosti i različnosti pogleda na život Ijudi severnjačkog podneblja i naših južnjačkih naravi, gradio je Nebojša Bradić radiofonsku realizaciju u želji da ćudljiva obeležja ponašanja ličnosti ove drame dobiju adekvatnu interpretaciju, naročito kad se radi o protagonistima Valdemaru i Lauri, bračnom paru sa popriličnim stažom, koji će se međusobno razotkriti tek kad se u njihov život umešaju mlade osobe. Vlastimir-Đuza Stojiljković, kao Valdemar, tek povremeno je uspevao đa glasovno emanira intimno nezadovoljstvo čoveka na pragu starosti) usto i nesigurnog, slabog karaktera. Ksenija Jovanović, kao Laura, imala je potrebnu dozu ženskog prkosa, ali to nije mnogo pomoglo da mutna simbolika đrame dobije prepoznatljivija obeležja. I ostali interpreti: Željka Cvijetan (Ana), Predraf Ejdus (Zvonimir) i Mirjana Vukojičić (Lena) sam delimično su uspevali da

81