RTV Teorija i praksa

festivala jugoslovenske radio-đrame, pa Nedelje jugoslovenskog rađija do sadašnje Nedelje radija. NEKAD I SAD ’Nedelja radija’ bila je mesto za razmenu i komentarisanje publikacija, časopisa, napisa i živo obaveštenje o njima. U informativnim sekcijama govorilo se o međunarodnim simpozijumima eksperata radio-drame, o sastanku UER, o obrazovanju odraslih putem radija, o radio-dramskoj produkciji u nekim inostranim radio-stanicama. Slušale su se radio-drame nagrađene na međunarodnom konkursu ’Prix Italia’, demonstrirana je kunstkopf-tehnika, slušala su se eksperimentalna i đruga ostvarenja neobuhvaćena takmičenjem, kao i fragmenti jugoslovenskih radio-drama u izvođenju inostranih radio-stanica i inostranih u jugoslovenskim stanicama. Festival je nastojao da izađe iz kruga stvaralaca radio-drame u javnost i među slušaoce, da dođe đo ustaljene javne kritičke reči i impresija auditorija...” Ovaj citat iz knjige 25 godina festivala jugoslovenske radio-drame 1957-1981 autora Nede Depolo, danas deluje idilično i utopijski, liči na združeni entuzijazam koji se sreće na stranicama naučne fantastike, a u stvari ukazuje samo na neke od sadržajnih aktivnosti pojedinaca i grupa koji su nekad „Nedelju jugoslovenskog radija”, pa zatim i „Nedelju radija” u Ohridu činili festivalom dostojnim pažnje i velikog ugleda. U ovim danima, pak, taj ugled sveden je na najmanju meru, a da se bar nekako üblaži gorčina te istine valja se u najkraćim crtama prisetiti istorijata i dometa radijskih festivala kod nas u proteklih nekoliko decenija. U tom pogledu pomoć Nede Depolo dragocena je. U spomenutoj knjizi, objavljenoj 1981. godine, između ostalog, ona piše: „... Navršila se četvrtina veka od prvog takmičenja jugoslovenske radio-drame. U periodu od 1957. do 1981. godine održano je 25 festivala... Značaj festivala za dosadašnji razvoj radio-dramskog stvaralaštva u Jugoslaviji, međusobno upoznavanje radio-dramskih

8