RTV Teorija i praksa

promena. Tabela 2, prema gore navedenim grupisanjima, daje jednostavniju, manje dispergovanu, sliku:

Tabela 2. PRAĆENOST IZBORA PREMA KATEGORIJI ISPITANIKA

Тек na osnovu ove, približne eksplikacije grupisanih socioprofesionalnih osobina ispitivane populacije možemo ukazati na neke karakteristike indikatora - „praćenost izbora”. Prema naznačenom grupisanju „zaposleni i radno aktivni” u uzorku predstavljaju 53,6, odnosno 55,2% potencijalne političke publike. Penzioneri i domaćice populacijski se približavaju ovoj združenoj grupaciji i predstavljaju relevantan auditorij, iako kao publika građana njihova izborna recepcija ima manju verovatnoću da utiče na izborno ponašanje (birački izbor). Budući da je ovo bazna tačka za analizu ostalih medijskih i izbornih indikacija, uvešćemo još dva parametra: starost ispitanika i nacionalnu pripadnost. Kada je reč o starosnim (generacijskim) obeležjima ispitivane populacije Vojvođine značajno je ukazati na jednu demografsku pojavu. Stanovništvo Vojvodine (počev od 18 god.) prema projekciji za 1991. godinu imaće 31,5% žitelja preko 56 godina, 9% do 55 godina 10 . Više od 50 godina imaće preko 40% stanovnika, što je svakako nepovoljan demografski trend. I u našem uzorku reflektuje se demografska sredovečnost; 35,3% ispitanika u Novom Sadu su od 51-55, odnosno preko 56 godina; u Vojvodini laj postotak je još veći (41,3%), što se izjednačava sa

io Up.: Dr Sava Tubić, „Vižestranački izbori u Vojvodini”, Uzorak istraživanja, tab. „starost”, str. 8.

133