RTV Teorija i praksa

d) inteligencija i stručnjaci čiji je udeo u strukturi zaposlenih nešto više od jedne trećine. U socijalnom miljeu Vojvodina, dakle, nema dominantnu društvenu grupu, a interesne interferencije još nisu dostigle potrebnu sociopolitičku artikulaciju, prepoznatljivi smer i jačinu, da bi se izvele pouzdane prognoze budućih izbornih ponašanja. Po nekim vidljivim društvenim trenjima i pokazateljima to bi najpre mogle biti socioprofesionalne i ekonomski aktivne grupe, koje već nastoje da stvore politički kredibilitet usmeravanjem pažnje na socijalne tenzije i demokratsko rešavanje krize. Generacijska populacija u Vojvodini je nepovoljna. Ipak, socijalna pokretljivost mladih, interesne i inovativne preferencije (preduzetništvo, marketing, začinjanje privatne inicijative), nadstranačka osetljivost i javna angažovanost, predstavljaju potencijal kompetitivnih izbornih procesa. Mnogonacionalni sastav Vojvodine indicira i aktuelizuje modernizaciju, pa i izmenu kriterija i standarda komunikacije u međunacionalnim odnosima koji, pored jezičkih, obuhvataju kulturne, etnografske, religijske i običajne sadržaje autohtonosti i multikulturnog komuniciranja. Tradicija i inovacija tražiće usklađivanje. 3. KARAKTERISTIKE MEDIJSKE RECEPCIJE IZBORA (STRUKTURNI ASPEKTI) Visok stepen zainteresovanosti građana za izborne aktivnosti uputio nas je da proverimo preferencije medija koje su građani koristili za praćenje ovoga događaja. Poznati nalazi da jc multimedijska komunikacija povezana sa sociodemografskom strukturom publike (Lj. Baćević) u posredovanju ovog specifičnog događaja nisu opovrgnuti, ali je upravo spcifičnost medija doneklc rclativizovala ove rezultate. Globalna distribucija medijskog obaveštavanja o izborima ima slcdeći izgled:

135