RTV Teorija i praksa
Već dugo traje igra a još nije imenovana. Kad bi nas čuo Marineti prevrnuo bi se u grobu. Navedeni naslovi ili ograničavaju ili su previže uopšteni. Svode stvar na ono što već postoji ili se vezuju na određene tehničke pojedinosti koje već sutra mogu da budu izmenjene. Zašto, na primer, radiofonska muzika? Zašto, najzad, muzika? Ako jeste muzika zašto onda radiofonska kad već sutra ne mora više biti radiofonska! Mogla je da nastane i na drugi način, izvan radijskog studija, pa čak i bez radijske tehnike, mogla je, takva kakva jeste, ili neka druga, njoj slična, da nastane i bez mikrofona i bez magnetofona i da se prenese vazduhom kao i svaki drugi zvuk. Uostalom, zašto nisu radiofonske ili teleofonske one muzičke kompozicije koje koriste klasični instrumentarij, na primer, a naručene su, izvedene i emitovane unutar radijske ili televizijske kuće? I šta bi se dogodilo kada bi jedno delo, iz oblasti o kojoj reč, bilo transkribovano, preneseno u tradicionalni izvođački sastav i bilo predstavljeno koncertnim posetiocima? Da li bi tada moglo da se nazove radiofonskim delom? Radiofonija, dakle, upućuje na određene tehničke pojedinosti. Da li samo tehničke ili nešto dublje čime obogaćuje i stvaranje izvan radiofonije? Ipak, ma koliko da je nezaobilazna i značajna, radiofonija ne bi smela da se utisne kao večiti znak u nešto što već sutra može da bude izvan radiofonije. Postoji jedno... natezanje... između radiofonije.. nekih njenih oblika... i muzike... Ja godinama osećam u sebi nešto što nije daleko od frustracije. ČUDO MEDIJA KOJE JE DOZVOLILO I NEZNALICI DA STVARA... m....m....mmm... m...mmmmm... Moja hodostrašća bliže se kraju. Šta li sam, i da li sam, išta vredno trajne pažnje, iz te avanture, iz tog upornog bežanja iz kuće ka tom tamo - napabirčio... o tome ne mogu ja da sudim. Znam samo da mi je ponekad... bilo dobro, da je sve to nekako potrebno, i važno... ne samo neizbežno. Drvoseča je srećan kad drvo poleće ka zemlji... nekoliko sekundi zadovoljstva... To je to tamo
149