RTV Teorija i praksa

obezbeđuju slobodnom radiju naklonost njegove publike. Slušaoci, pred slikom radija koji slušaju, smatraju sebe avangardom. Slušanost i regije Godine 1982. ova legalizovana pojava postaje značajna tako da je ankete CEO svrstavaju u svoj upitnik. Pre nego što je uspostavljen Radio Frans Perigor, Radio Frans je izveo jednu anketu u Dordonji preko CEO. Privatni lokalni radio, Radio razonoda (Radio Loisirs) i Beržerak 95 veoma su malo slušani (2,2% i 1,9%) u odnosu na Frans enter (32,7%), ali njihovi slušaoci ostaju duže pri slušanju nego slušaoci Frans entera: 196 i 183 minuta slušanja po slušaocu (DEA) 7 za Radio razonodu i Beržerak 95 (na istom nivou kao RMC) i 122 minuta za Frans enter. Trajanje individualnog slušanja za sveukupne lokalne privatne radio-stanice u Dordonji iznosi 15,7% dok je nacionalni prosek 10 do 12%. U Landima 1983 (anketa CEO) individualno slušanje stavlja Frans enter na prvo mesto, a zatim sledi RMC. Radio Marsan i Radio 6, sa slabijim procentom slušanja, imaju individualno trajanje slušanja veće od Frans entera, oko 2 do 3 sata, dok je Frans enter slušan manje od 2 sata. U Žirondi 1983. godine (CEO) trajanje individualnog slušanja je 30 minuta za privatne lokalne stanice i za druge francuske i strane stanice zajedno. Suprotno, individualno trajanje slušanja je 246 minuta za CLC radio (Sent Emilion) i 210 minuta za Slobodni Radio Bordo, dok je DEA Frans entera 135 minuta na ultrakratkim i 117 minuta na dugim talasima. Od 1983. neke privatne lokalne stanice usmeravaju se ka jednoj određenoj publici, a na taj način udaljuju drugu (anketa CEO).

7 Za CEO, DEAje irajanje slušanja onih koji su slušali stanicu bar četvrt sata u periodu koji je obuhvaćen anketom. Za SOFRES, DEA je odnos između ukupnog broja slušanih minuta na nekoj stanici i broja slušalaca te stanice. DEA pokazuje prosečno vreme koje slušalac utroSi za slušanje jcdne stanice.

40