RTV Teorija i praksa

ekonomska dimenzija zapleta Dinastije ograničena na samodovoljnost uspeha progresivne i prosperitetne zemlje, glavna junakinja, simbol duha starog kontinenta, brine se o blagostanju i dobrobiti celog sveta, u svakom pogledu, Evropa, tako, uzvraća udarac američkom mitu blagostanja i ostvarenja snova. Nedužnom gledaocu iskreno šokiranom spletom neverovatnih okolnosti, prihvatanjem početnih premisa, i ostale ličnosti međunarodnog džet-seta sa diskretnim ukusom bizarnosti deluju prirodno. TRADICIJA KVALITETA Nastavši prema romanu Frederika Hebranda (izdanje Flamarion) u skoro porodičnoj produkciji Luja i Frederika Velea (reditelj, glavni glumac, producent i scenarist), Ambasadorkin muž je jedinstvena inkarnacija novog oblika televizijske sapunske opere. Alraktivni društveni slojevi, zanimanja kao manekeni, izdavači, naftni'magnati, piloti i konačno naučnik (čak dobitnik Nobeleove nagrade!) su manje-više već poznati. Sjaj i lepota hronotopa internacionalne sapunske opere, dekor svetskih metropola ili romantične, egzotične zemlje u burnim istorijskim trenucima doprinose gledljivosti serije. Stremljenja Sikstine su dvojaka: pomoći Ijudima u nevolji i postati majka deteta voljenog čoveka. Ispiti izdržljivosti i vrline - kidnapovanja, ncstanci, smrti, vaskrsavanja - daju osnovne poruke ~i bogati i močni su nesrećni” kao i obični Ijudi i ”svaka sreća mora unapred biti plaćena žrtvom”. Sve je to dopunjeno nizom vremenskih podudarnosti i preokreta. Celokupan sistem odnosa i uloga odgovara aktancijalnom modelu klasične francuske teatarske melodrame: heroina u opasnosti (i to kakvoj i stalnoj) je uzor vrline, ali u dobu seksualne revolucije ona je uzor humanosti i altruizma, a ne klasične čednosti; nitkov, čovek spletke i ucene, želi da izazove totalnu katastrofu i politički i privatno zagospodari junakinjom; junak u sjajnom oklopu je lekar i naučnik, pomalo nespretan ali iskusan muž i otac dece iz

74