RTV Teorija i praksa

razum i Рјег Batist kao naučnička rigidna logika) na drugoj strani, Dva deteta - novorođenče kao telesni i Parlament kao duhovni potomak - nastavljaju stari duh harmonije i jedinstva, kao sprege dva principa i kontinuiteta tradicije evropskih ideja od 18. veka do danas. Druge dVe političke sile, SSSR i SAD, date su kroz sporedne likove - Džimi Harpera biznismena koji čak sopstveno venčanje koristi za reklamnu kampanju, i Ruskinju iz diplomatskih krugova (bivšu Batistovu ženu). Atmosfera detanta prikazana je kroz metaforu venčanja koje doprinosi opštoj euforiji velikog raspleta. Utopijska vizija budućnosti dopunjena je segmentom o vatikanskim zakulisnim zbivanjima. Pored smele pretpostavke da će na papsku stolicu možda jednog dana sesti i crnac, vrlo eksplicitno je nagiašeno diplomatski diskretno mešanje Svete Stolice u aktuelnu politiku. Naravno, čitavoj stvari dat je vrlo dobar raison d'etre - opšta briga za sve Ijude sveta, za razliku od na primer Kuma 111. Ambasadorkin muž konačno postaje ideal modernog trojstva - Ijubavi, polilike, vere - totalni snoliki odraz savremenog sveta što su melodrama i sapunska орега oduvek želele da budu. TELEVIZIČNOST PAR EXCELLENCE Za razliku od drugih evropskih i američkih serija, ova serija je oda čistoj radosti života u opštem haosu. Optimizam budućnosti, pračen slikom za nas već zaboravljenog ekonomskog i materijalnog blagostanja, deluje zapanjujuće baš kao i reklame stranih televizija. Ali, da sve ne bi bilo potrošački trivijalno, Francuzi unose i svoju verziju formalno realisličkih elemenata. Prvi put junaci nigu veštački podmlađeni veštačkim zubima, bojenom kosom i ožiljcima od plastičnih operacija, većzaisra deluju kao Ijudi srednjih godina. Pored rušenja imperativa večito mladih i lepih heroina, Amabasadorkin muž pokazuje i onu zanemarenu dimenziju živola Dinastije ili Kolbijevih. Sikslina i njeni prijatelji čitaju, idu u pozorišle, bave se kulturom,

76