RTV Teorija i praksa

Lozani, u kojoj su nastupili pijanistkinja Marija Tipo i Kamerni orkestar iz Lozane. Dirigovao je Hezus Lopes Kobos. Na programu su bila dela Mocarta i Hajdna. Koncert se oglasio u mnogim zemljama Evrope. Jedan od vodećih majstora muziciranja na klaviru danas, italijanska pijanistkinja Marija Tipo, ostvarila je stilski prefinjenu interpretaciju Koncerta za klavir i orkestar br. 23 u Es-duru V. A. Mocarta, dok je Kamerni orkestar iz Lozane briljirao prilikom izvođenja Hajdnove Simfonije br. 103 koja je, ne znamo zašto, u komentaru iz beogradskog studija proglašena da ima nadimak ~sa udarcem timpana”, što apsolutno nije tačno. Naziv ~sa udarcem timpana” ima Hajdnova Simfonija br. 94, dok njegova Simfonija br. 103 ima naziv „iznenađenje”, a katkad i „dobovanje timpana”, zato što prvi stav toga dela počinje timpanima! Ako je suditi po prvom koncertu - može se očekivati da će koncertna sezona Zajednice evropskih radio-stanica biti zanimljiva i uspešna. Ujedno, obogatiće i programe naših radio-stanica koje već hronično pate od malog broja direktnih prenosa muzičkih manifestacija što se održavaju u inostranstvu. OKUPACIJSKI VREMEPLOV Radio se neprestano trudi da bude u maticama pozorišnih zbivanja. Komedija Bela kafa Aleksandra Popovića izvedena je, tokom protekle sezone, na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu i izazvala, kao što je poznato, znatnu pažnju i veliko interesovanje pozorišne javnosti. Sada je to dclo došlo i pred mikrofone Radio Beograda, a ovih dana priprema se u još nekim našim pozorištima, pored ostalih i u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu. Komedija Bela kafa u crnoj svetlosti odslikava naš mentalitet što, nesumnjivo, odgovara realnosti. Delo je na radiju briljanlno izvedeno. Tome se nije čuditi jer je Popovićeva komediografija, možda još i više od Nušićeve, zasnovana na verbalnoj komici što pogodujc izvođenjima na radiju. Tako je bilo i ovom prilikom:

143