RTV Teorija i praksa

Гота Đorđevič

MARKETINŠKI STATUS MAS-MEDIJA

Pošto se fenomenima marketinške prakse može prilaziti sa različitih naučno-teorijskih i metodoloških postulata, ostaje potreba za prethodnim napomenama. Naime, da bismo apsolvirali jedan komunikološki prilaz ovoj stvari, valjalo bi prizvati u pomoć prethodne hipoteze. I, kao što svaku hopotezu valja argumentima i empirijski dokazivati, tako i hipotezu o korenito izmenjenoj društvenoj zbilji, u odnosu na stvarnost liberalno-demokratskog konteksta, valja bar na nivou hopoteze zasnovati. A u kontekstu tih promena nametnuo bi se i stav o razlikovanju modela marketinške prakse, u senci kojih su se, pre i posle tih promena, utemeljavali principi marketinške promocije izbornih pretenzija subjekata izbornih procesa, ili kampanja. Pošto nam je stalo do hipoteze, inaugurisane zbiljom izmenjenog društvenog konteksta, to se do njene verifikacije stiže posredno, ргеко, u odnosu na naš teorijski korpus, pobočnih teorijskih disciplina, teorije političkih sistema. Kako se na toj razini njene verifikacije za nas ne otvaraju problemi posebne vrste, ostaje da zaključimo: - U savremenom svetu društveni kontekst, kome mi pokušavamo da se prilagodimo, više i ne podseća na klasični kontekst liberalne demokratije, jer društvene

53