RTV Teorija i praksa

nepovoljnih poruka samo pridaju novu. Karakterističan je slogan sa puno sarkazma: "Zar vi, prijatelju, očekujete da se nešto desi?" Ako damo ovome nesređenome nizu denotiranih poruka izvestan red i izgled, dobićemo okvirnu sliku preferencija koje su izazvale reakciju i interes porodičnih zajednica.

Slika mentalnih doživljaja o stanju u društvu, uz pomoć kvantifikacije i statisličkih veličina, ukazuje nam, najpre, da reč kriza "pro-lempore" čini središnju odrednicu sociokulturne situacije individue i njegove okoline u komunikaciji s društvom. Međutim, nju postepeno vrhune nove pojave i reference, šlo oblikuje elcmenle za kumulativnu odrednicu - "društveno-ekonomska kriza". Ona je u početnom stadijumu, legalizovana i u javnoj komunikaciji, doživljena kao feedback javnosti na poremećaje koje bismo medicinskim rečnikom nazvali simptomima (infiacija, rast cena, širenje nezaposlenosti, umanjivanje zarada). Porodica ovo doživljava kao ncpovoljno okruženje, ali sc još nc oseća ugroženom. Umnožavanje simptoma i multiplikovanje elemenata krize novim "klicama" etnoccntričkih, političkih i nacionalno-nacionalističkih tenzija menja i sliku doživljaja. Knza u društvu preobraća se u krizu drušlva. Gomilanje kriznih posledica stvara preduslove da pojava dobije nove dimenzije. Egzistencijalna ugroženosl povezana je sa sindromom opštedruštvenc anomije i porodica u lom mozaiku postaje sve poroznija u svojoj privatnosti.

101

Poruke (polja) Frekvencije iskaza {%) Jačina značaja (0-1) Preferencije faktora uticaja i 2 3 4 - sankcije - dezorganizacija a) 47.6 0,48 - ekonomska kriza - politika - niski prihod - ekonomija b) 23,9 0,24 - politika - pad standarda - dezorganizacija - raspad političkog - politika c) sislema 121 0,12 - nacionalizam - dezorganizacija - rat - raskinule - polilika d) društvene 16.2 0,16 - komunikacije - dezorganizacija