RTV Teorija i praksa

svakovečernjim odlascima na predsiave Srpskog narodnog pozorišta, i u nekoliko bioskopskih dvorana, kao i u čitanju literature (za mene lično dramske literalure), nizale su se godinc priprema za nckakav poziv koji nije svakodnevan, a koji će biti, siguran sam vcć lada bio, u okvirima literature i samo literature. S jcdne strane, veoma rano sam počeo da pišem i objavljujem poeziju, a, s druge, nije mogla da prođe ni jedna školska priredba, zabava ili poselo da ja ne učestvujem u njenom oblikovanju ili izvođenju. Sticanjem "diplome zrelosti" dolazi i završetak Glumačke škole u Novom Sadu i moj prvi glumački angažman u Beogradu, u Humorisličkom pozorištu (kasnije "Beogradska komedija"). Svakovečernji odlazak srednjoškolca u Srpsko narodno pozorište, a kasnije svakovečernje zarađivanje glumačkog hleba i samostalni život u prestonici Jugoslavije, pomogli su mi da se veoma rano i neopozivo odlučim za magiju režije, i to pozorišne režije. A to je bilo vreme dobrih reditelja i u Novom Sadu, i u Beogradu - Jurija Ljvoviča Rakitina (u čijoj klasi sam pohađao glumu), Bore Hanauske, Jovana Konjovića i Josipa Kulundžića, te Male Miloševića, Bojana Slupice, Huga Klajna i Raše Plaovića (sa čijih se proba nisam micao), kao i velikih glumaca poput Dobrice Milutinovića, Žanke Stokić, Ljubiše Jovanovića i toliko drugih (da ne nabrajam više). U takvoj odluci đa postanem reditelj, trebalo je prionuli svestranijem učenju i pripremati se ozbiljno za akademiju i budući poziv, koji, po mnogostranim saznanjima, neće bili baš lak. Jer, u pozorištu, radeći, bio sam na samom izvoru saznavanja o profesiji, koja, u to vreme, nije baš bila u vrhu nomenklature zanimanja. Sta Vam je dala Akademija pozorišne ifilmske umetnosti na kojoj ste studirali režiju ? Na čemu je zasnivao svoj metod uvođenja u režiju profesor Vjekoslav Afrić? Nisam studirao režiju u klasi Vjekoslava Afrića na Akademiji za pozorište i film u Beogradu, već na zagrebačkoj Akademiji za kazališnu umjetnost, a u klasi prof. dr Branka Gavele. (Na klasu režije, u to vreme, na beogradskoj Akademiji su primani studenti sa maturom, a u zagrebačkoj Akademiji sa završenim fakultetom.) Dakle, po završenom Filozofskom fakultetu na Beogradskom univerzitetu, našao sam se na klasi Gavelinoj, na kojoj se izućavala isključivo pozorišna režija. U to vreme tamo su

150