Seljački kredit : fakta, misli, kritika

На ову опасност мора се нарочито у нашој земљи сбратити пажња, јер је она код нас и врло велика и врло вероватна „Наша је држава партиско-политичка, а партиско-политички интерес у државној управи има две штетне 0собине: 1) он претпоставља мере брзог дејства. Партија не може да чека, она не ради на дугачке рокове, она не сади дрвеће споре и дугогодишње вегетације, већ кратке. као опијум: између сетве и жетве да буде што краћи рок; 2) странка рачуна само са људима, она у својим мерама не види ни опште добро, које је често врло апетрактно, ни тековину, од које гласачи немају непосредне користи. Све се то најбоље огледа на нашој аграрној политици последњих година. Аграрне политичке мере често имају дугогодишњи рок инкубације. Од рада на селекцији пићне биљке осећа се корист тек после много година, Често за огледном станицом за једну културу нико не осећа потребу, то се обично натура сељаку и у напреднијим земљама. Сељак ће бити последњи, који ће заплакати за њом. Само се тако може објаснити чињеница, да је штедња у државном газдинству код нас највише погодила министарство пољопривреде. Оно мало аграрнополитичких установа што није поништено, пренесено је на области, које су без обезбеђених финансијских средстава.

Накратко, партијско-политичка државна управа претпоставља мере, код којих одмах звек не; а организација пољопривредног кредита је једна од таквих мера „раг ехсеПепсе“. Преко ње се народу дели новац. То је било, као што знамо, пи повод закону о пољопривредном кредитугод 1925. Г.

Због тога са врло помешаним осећањем завршавам ове ретке. Не знам, како да завршим, да ли са жељом да се што пре организује пољопривредни кредит код нас, или да рад на томе послу претрпи неуспех до нове активне аграрне - политике. |