Sion

94

доказано да то није други, него ирви брак, онда нема шта да се поништава; где нема дела, ту нема ни суђења. Ту, по нашем мишљењу, нису дошде у сукоб две пресуде, него две предходне истраге. Кад би доиста то био други брак, и кад би у таком случају пресуда духовних судова остала у сили, а пресуда грађанских судова досудила Милици да остане код Стевана, што она већ ш њиме има децу, онда би дошле у сукоб те две пресуде и онда би могло настати питање, која ће се од њих двеју извршити. Али овако као што је, то јест, кад је поновљеном истрагом доказано , да то није други него први брак и да се ту нема шта да поништава, онда неможе бити ни пресуде о томе. Смисао пресуде духовних судова није у томе, да је то доиста други брак, него да други брак неважи, већ само први; па ако је то први, онда наравно он важи и по црквенским и по грађанским законима. Ту, као што рекосмо, не потире једна пресуда другу пресуду, већ потире једна истрага другу истрагу, па која истрага буде важила она ће и пресуда важити. Ми овако мислимо, а интересно би било знати како о том мисле правници? У.

Разговор с децом о вери и моралу хриш+.анскоме. (Наставак ип 4-г броја). 5., Поклонење пастира. Спаситељ се родно ноћу 2л. Децембра у пећннп бдизу Витлејема. Та је пећина била пастира Витлејемскнх. Они се први удостојише да дознаду радосни глас да се родио Спаситељ. Господ им је казао тај велпки сдучај. Почем те ноћи беше лепо време, онп су се затекли са својим стадом у пољу. И на један мах у сред тамне ноћи угледаше необичну светлост н у сред те светлости видеше божијег анђела. Они се уилаше. Истпна, сваки човек а особито човек грешан мора се уплашпти кад види Бога шш анђела његовог. Но анђео беше дошао да јавп