Sion

481

Посде три године уступа мати своје одојче опет кћери Фараоновој, која га носини и надене му име, Мојсеј, т. ј. из воде избављен. — У сјајном том новом пробивалишту свом допаде му љубављу своје мајке најдепше изображење оног времена, као што Климент Александријски сведочи: у звездарству, филозофији , земљемерству, хронологији, музици и опсенарству. Саул, гони пророка Давида, прати га с убилачком намером, призива га да га у потаји мучки умори, ал му овај дивно свира и пева, а он не имаде куда него да му се вештини и умиљатости диви и чуди! Вија га за тим по пољу и гудурама, ал одсечен крај одеће, а у пољу однешени суд воде и копље уверавају га о близини смртне оиасности. Но што га Саул већма мрзи и гони, то га народ све јаче љуби и воле, и спрема му сјајну част, достојну његове мудрости и снаге. — спрема му дарски престол, да га знањем својим узвиси, а народу отачбину снажну, силну, богату и надалеко чувену учврсти и утемељи. Авесалом, син Давидов, подиже се противу оца свога да му царску власт присвоји! — Спрема благом оцу жалост а народу крвопролиће, ал сразивши се с оцем на Јевремовом пољу изгуби битку, а у бежању кроз шибље заплете му се дуга коса у трновито грање и он спаде са јахаће мазге, А Јоаб војвода Давидов, прострели троструком стрелом злобно и осветожедно срце!! Вукашин, краљ српски, убија цара Уроша — да се царска нрестола дочепа, ал му судба љуту срећу спрема! Он изгуби у сражењу с Турцима на марици битку, па потеже бегати од извесне смрти, ал баш када је помишљао да је спашен, а он паде мучки убијен од сопственог свог слуге!!! Такви су, видите богол. слуш. плодови злобе, освете, иакости и зависти, умишљаји њини извршују се без осмотривости и сама им дела посредују за извршење намењене сврхе, ил им се губе злослути умишљаји баш у часу сопствена ка^