Sion

530

вана Господо , да вам, по простоти своје душе, кажем', да такво размишљање није ништа друго, него детињарија. Кад је Петар иисао јеврејима , што бејаху растурени но Гал.атнји , Еанадокији и Витинији , каки је онда значај могао да има онај ред , којим он поброја ова места? Кад се говори о Италији, Ђерманији и Француској, зар се обраћа пажња на геограФСки подожај ових држава? Заиста не , јер би то онда наличило на Француску пословицу: ђоппе*, Мапе, Мапе ђоппе! (смеј). На основу овога ја савршено одбијам овај геограФски доказ. Наш ноштовани противник са триумФом унућује нас на оно, што Петар у својој посланици говори о гонењу, које очекује њега и оне, којима он пише, па отуда изводи закључак, да Петар није био у Вавидону , почем ова варош није потпадала под царевину и да он није имао нужде да се боји гонења, што је наступало у царевини. Кад ми се дешава, те у садање време присутствујем на проповедима римских католика, шта тада чујем ? Чујем да они говоре о гонењима у Гиму, изван Гима, о гонењима, која се свуда чине. Међутим Виктор Емануидо не влада свуда , тако исто, као што у то време п Нерон није владао свуда. Ово не смета овим проповедницима да говоре о гонењима уобште. Тако исто је и Петар говорио о гонењима, и ако Вавплон није потпадао под царевину. Јевреји су могли бити гоњени и изван предела царевине и на границама њезиним. Ја се радујем, што мој нротивник доиушта разлику апостодског позива Петра и Павда; јер кад се једном допусти та раздика, онда се више не могу мешати ова два позива као исповетни. Ако је Петар одређен био од Христа да проповеда јеврејима, онда ће он и проповедати јеврејима, а неће бити васионски папа цркве. Апостод Павде пак , који је добио специјално наређење да просвећује идолопокдонике и кои је, усљед тога, прозван аиостодом пдодопокдоника, дужан је био да станује у престоници царевине и идолопокдонства. Ето то је он и извршио живећи и проповедајући у Гиму у то време, кад је апостод јевреја — Петар живео и проповедао у Јерусадиму, Самарији, Вавидону, Галатнји и другим пределима, где се већина његових становника састојала из јевреја. Он је, дакле, буквадно извршио своју норуку на истоку тако , као што је опет Павде извршио своју поруку на западу. Усљед јединства вере; посде спорова, што су се код њих у Антиохији догодили, они су међу собом поделиди рад, те је тако један