Školski glasnik
Стр. 116-
доћи у онасност вероисиоведни значај школе ијш конкуренција у добијању учитељских места. К. Миловановић епарх. шк. реФерент држи, да би ово питање требало оставити за заједничку седницу. Т. Костић препоручује да се ово нитање сад реши, јер мује познато да су неки зборови већ изрекли у т.;ме своје мишљење као н. пр. вел. бечкеречки. Ђ. М и х а ј л о в и ћ држи, да је нотребно изнети сад о томе становиште, како би објављивањем истог сазнали за њега и остали зборови и могли заузети своје становиште. Б о г д а н II о п о в ић из Вел. Бечкерека држи, да је то онравдан захтев учитељски, а за нрелазно стање држи, да би учитељи радо спремили у појању неколико ђака, док не би духовне власти основале појачке школе. Ђ, Петровић тражи да се у овом предмету гласа иоименце. Мл. Ђурошевић напомиње да по нословнику треба захтев за поименично гласање да помогну 10 чланова. Збор не при.етаје на поименично гласање. Зам. председн. моли збор да пристане на поименично гласање и ако предлагача не помаже довољан број чланова, Пошто збор тражи да се устајањем гласа, јер ће се поименичним глаеањем утрошити много времена на гласање, Зам. предс. пита предлагача Ђ. Петровића да ли нристаје да се гласа устајањем, Ђ. Петровић приетаје Зам. нредседник позива присутне да устану који су за предлог и резолуцију у н р а в н о г о д б о р а к о ј а т р а ж и о с л о б ађање учитеља од п ој а ч к е дужности. По пребројеним члановима констатује зам. председник, да је за предлог управног одбора гласало 55 чланова. Зам. предс. позива чланове који су против предлога да устану. Устају три члана. Ношто су изјавили да желе да поименце уђу њихова имена у записник. зам. председн. констатуједа су против нредлога гласали: Ђ. Петровић, Мил. Борђошки, Вида Увалић, и уводе им се имена у записник. Пошто је у тај мах стојао и чл. Л. Димић, зам. председник пита да ли и он гласа против иредлога.
Бр 7. Л. Димић изјављује да не гласа ни за, ни против. Иредседник проглашује да је усвојен предлог уиравног одбора и да ће се та резолуција иоднети нредпостављеној школекој власти. После одмора приказаоје Душан Ружић, практично рад у настави мађарског језика за I. разр. по директном начину, а у смислу прописа у новом наставном плану за немађарске школе изданом од В. кр. угар. министарства просвете. У о г >им свога рада обухватио је речи: петет. 1и, Ш1, ег, аг, Ш, оИ, М, 1е. Пошто је пропратио рад у уводу потребним напоменамз, радиојеса неколицином млађих учитеља, кретајући се неусиљено, правилно сасвим као на обичном часу наетаве, давајући потребна разјашњења при иојединим иокретима и прелазима са једног предмета на други. По свршеном раду усвојен је предлог Ђ. Милића, да се предавачу изрече у записнику нризнање за добар и вешт приказ и заузимање око унапређења овога рада. Исто тако усвојен је Милићев иредлог да се то градиво из мађ. језика за I. р. одштампа у „Учит. Књижници" или иначе изда у књизи.*) Још су ирактично приказали р д у мађ. језику: Миливој Ћосић, 0 нородкци за Ш. р., Мл. Ђурошевић из земљописа о Угарској с обзиром на културно историјске знатније догађаје, Ђ. Гај ин ириказао је разне помоћне нред мете (ствари, животиње и др.) којима се служи у настави мађарског језика. Збор је изрекао свима признање на нриказу и заузимљивости у корист упознавања овога збора са новијим правцима у настави мађарскогјезика. У евези с тим усвојен је предлог управног одбора, да се умоли Школ. Савет, да изда методски обрађено специјалисано градиво из мађарскогјезика за све разреде и иотребне уџбенике. Од евентуалних нредлога прихваћено је, по предлогу Ђ. Гајина, да се сваке пролетње седнице нриреди у Н. Саду парастос умрлим члановима збора, да се оснује певачки збор из чланова и чланица овог збора. Прихваћен је предлог Д. Ружића, да се овај збор придружи петицијом организацајама мађарских учитеља, који моле да се године службе за ностизање мировине смање на 35 година. *) Поједине лекције Д. Ружића одштампане су и могу се добити у писца по 10 потура комад. Више јчитеља набавило је иете одмах на збору за своје ученике.
ШКОЛ КМ ГЛАСНИК