Školski glasnik

Стр. 341. вање те науке, средство је з.емљописна карта. Н. Рги11, немачки просветни радник, написао је методику земљописа. Из ње је брат Вујица Пе.тковић превео овај део, те донео у „Учитељу" тај део. који се простире у више питања: 1. Шта се све може прочитати с карте? и 2. Да ли.је учење читања карата потребно и могућно? Врат Мил. В. Радишић, изнео је лепо предавање из срп. језика за IV. разред и обрадио један читалачки предмет. На ирву месту, истиче циљ, а по томе прелази на анализу предмета, па на синтезу. Иза тога долазе: асоцијација, систем и примена. Ова лекција, може згодно послужити за упутство у предузимању читаиачких предмета.

V. И с н а з о скушним прилозима у корист оснивања фонда Ђ. /ЛИ^НЈЛОВИЋН. 1. Александра Брановачка, учнтељица — Мохол 2 К 2. Сава Лудајић, учитељ — Мохол . 2 „ 3. М. Маротвански, учитељ — Мохол 2 „ 4. Коста Замуровић, учитељ — Мохол 2 „ 5. -Јован Искруљев, учитељ — Сомбор 4 „ 6. Ненад Рајић — Ада 2 „ 7. Радован Малушевић, учитељ Карловци 2 „ 8. Катица Максимовић, забавиља Нови Сад 10 „ 9. Породица | Ђоке Михајловића Нови Сад «... 40 „ У место венца на одар своме непрежаљеном шогору 10. Марија и Коста Стефановић Турија и 20 „ 11. Стеван Сремчевић, трговац — Ми-

Бр. 19. и 20. 12. У место венца на одар своме непрежаљеном брату односно чики: 13. Породица Мите Михајловића Нови Сад и 10 К 14. Породица Гавре Маленчића Нови Сад 10 „ 15. Лазар Крестић, учитељ — Липова 2 „ 16. Сава Огњановић, учитељ — Дарда 2 „ 17. Катица Теларовић, учитељица Вилањ 2 „ 18. Смиљка Глибоњска, учитељица Илочац 2 „ 19. Васа Терзић, учитељ — Мађарбољ 3 „ Свега . . " 137 К Са пређашњим нрилогом 265 К Свега 402 К

П р и л а з н изасланицима за путнн трошаи у Буднмпешти. Приложио Лазар Плавшић, учитељ Качфала 2 К

: 5 °|о од промвтз у норнст српсннх : : : : : прпвошвних школа у : : : : : : : : БУДИМСИПЗ ЕПДРХИЗИ : : : : 7 ИУПУЗТЕ ЕП1Н0 5 чииа-зовин ОРИЕНТ-КРЕМ (М9СТ 39 ОБУЂУ, бр. 1.)

ШКОЛСКИ ГЛАСНИК