Školski list
399
„ и не сано д4ла, но и рвчи камере и помисли, Онда ће они, КОИ нису у истину в^ровали — вБровати, ма и доцне за нћИ било; гр!шници осетиће стид и грижу савести, ал бадава поканние; лицем4рни, коб су се држали на землви за доброд ^телБне, биће изоблпченн у таНним д-ћлима своим пред лодма; горди биће поиижени. А напротив смирени праведници биће прославл4ни пред свима! невиност опаднута биће оправдана; доброд &телБ гов4на, — награђена. Онда ће се одкрити пред свама премудрост и правосудие Божиег промисла при устроенм судбе праведних и гр4шних! тада ће се ивити слава и величаство крста Христова! На страшном суду биће сви у вднаком достоннству, без разлике звашм и станн : господари и слуге, богати и убоги, отм^ни и прости, учени и неучени. Нелицем^рни судиа неће гледати на земалБска одлпчт и достоннства, но сваког ће питати : како се трудио у кругу, у ком е био поставл^н; како се ползовао силама и способностима, кое в имао. На страшном суду неће бити испитиванл, истраге, ни сведока ни иравданл. Свезнамћи Судин Сам ће одикрати д^ла свакога, Сам ће оделити праведне од гриЉшка, као што пастир лако разделгое овце од коза. Праведне ће ноставити на десну страну, а гр^шне на леву. Првима ће рећи Господ : „ПјГГидитп елдгословжнУи Отцл Мо*ги>, мдсл 4д^ ит { уготоБлмнО! влмх цлрств11," затим ће се окренути к' гр&шницима, и страшну пресуду изрећи: „Идит* «1 Мн« ПрОКЛАтУи БО ОГИћ Б^ЧНМИ уГОТОБЛНМћ!И Д1ЛБОЛ# И ЛГГГЛа'М2 бгл. а (Мато. 25 31 — 46.). И онда ће праведници отићи у царство небесно на в^чно блаженство, а гр&шници у пакао на в^чне муке. — В4чност! в^чност! Ужас ти нотреса душу, кад на нк) помислиш! Тисућу, милИони, шилионима милиона година проћиће, — а праведници ће непрвстано благовати, а гр4шница 1ош се мучити .... „Благо онима што стое с десне стране, а тешко онима с леве," рекао е равноапостолни Владилир, кад е гледао на насликани страшни Суд, ког му е неки грчки проповедник донео. Заиста и ви Браћо! осећате то исто, кад слушате о страшном суду. Но потрудите се, да то осећан! буде тако плодотворно у вас, као и у св. кнеза Владииира. Чешће мислите на страшни суд, то е набболБН лек против гр^шних склоности и привика, то е узда за страстн н похоте т^лесне. А сад допунимо бес&ду нашу р^шен^* питанл, кое би сваки радо р4шити хтео. Кад ће баш доћи Господ на землм, да суди живии и