Školski list
315
На исповијести треба на то пазити, да се дјеца, приступајући к духовнику, гволе Богу, да клечећи примају благослова у свешгеника, а послије исповијести, оградивши се крстиим зиалењем, да цјелују свето јеванђелвје и частни крст, и да се, одлазећи, такођер Богу моле. Прво је питање које се може предложити дијетету „Јеси лИ био (била) кад на исповијести?" Ако дијете приступа први пут к исповијести, то му је духовник обвезан кротко и разумљнво изјаснити силу исповијести, потребу, и корист, Ако је дијете већ било на исповијести, то га је дужан питати, кад је било, шта је згријешило од онда. — Ако дијете незна, шта је управо гријех, грпјех велики, то је необходно нуждно објаснити му језиком дјетским, шта је гријех, како нас гријех окривљујо пред Богом и т. д. Кад дијете набраја своје гријехе, нетреба га дирати, не воља му улазити у ријеч без велике невоље, већ га треб 1 слушати трнљиво и остављати га да сасвим слободно казујв шта има. Ако дијете не зна да каже никаког гријеха, то му треба помоћи питањима. — 13о предлажући дјеци питања о гријесима духовнак треба да врло и особито пази на то, да ју какогод не на веде и а мисли о таквим гријесима, каквих дјеца још но познају. Најприличнија питања којаседјеци па исповијесГи стављати могу јесу ово: Како се крстиш ? Умијеш ли молитисе Б">гу? Молиш ли се свакп дан Богу ? — Од Бога је све, што имамо Ко се немоли Богу, томе Бог недпје ни хљеба,■ пи здравља, ни памети . . . Зпаш ли: В4руго во единаго Бога? — Сваки је хришћанин дужан знати исповједати своју вјеру; и ти си крштен (крштена), и ти си дужан (дужна) знати своју вјеру ... Идеш ли у цркву нед^љом а празником? Идеш ли с вољом у цркву ? Шта радиш у цркви ? молиш ли се Богу? стојиш ли побожоо, или се разговараш ? смијеш ли се? осврћеш ли се натраг ? стојиш ли мирно на једноме мјесту? и т. д. — У цркви је Бог; пред Богом ваља стојатл с побожношћу, с поштовањем, са страхом, јер Бог све види! Поштујеш ли оца, матер?