Školski list
346
младићи, — па но времену и поштени људи. Такав корак учитељев утицао би спасоносно, па би увидели сви да учитељ доиста право има, да треба да кара младиће, који се невладају као што ваља. Ако би се појавило какво зло, — а има га на све стране код мледића у месту ком, пека учитељ потражи прилике, како ће открити родитељима њиховим, и казати им, да беззакоње, кепокорност и безобразлук деце њијове, и њијове образе гарави, понизује и срамоту меће на лепо име њијово и целе општине, и нека им опише жалостна сљедства што од туда нроизлазе. Нуждно је и то да се учитељ приправи, са којим ваљаним примером, удесним за околности те. У обште узето такви примери отвећ су нуждви за учителва, како ће се знати наћи и одговорити умети, кад се у разговоре упусти с ро-< дителвима. И у другима струкама наука, треба да се труди да нанредује учителв , јер што више знања има он, тим ће већма уввжен битн, Само нека и најбогатија знења своја свагда са побожвошћу сгојава, јер без побожности једве да се мислити може васпитатељ. а млого мгње таксв васпитателв, кои има да отгоји цркви и роду богобојазливе, валвоне и поштене чланове. Из *:вега овог види се , да учителв млого доприноси у п оспешствовању нравствености, ако звање надзора распростирао буде осим оне, родителвскоме старвњу његовом непосредно поверење деце, и на узраслије иадиће и то све донде, док у кругу друштва човечанског самостално место и они незаузму. У Срб. Итебеју Паја Јанковић свештеник. Катихегичка вјешгбања србскије ученика намалој гимназији у (горњем) Карловцу 1868. године. (Продужен4) Иослови ^УР е Бањанина II. Еван^елије од св. Луке зачало 79. Прича о блудном сину опомињз на покајање. Онда смо свршили своје покајање, кад позиајезо своје грехе, од тије одмах престанемо, и — учкњену штету брату своме накнадимо. Овај блудни син долази своме отцу и каје се свесрдно, Огац