Školski list
806
да су Адал и Јева, први муж и прва жена, саздаии по обличју Божијему били потпуно срећни и блажени, докле нијесу нарушили заиовијести Божије. Они су живјели у прекрасном врту и били су у свези и љубави с Богом. Но како су наскоро преступили заповијест Божмју, како су наскоро окусили с дрвета што им је Бог забранио да не једу с њега, тако су наскоро и изгубили ту срећу и то блаженство. Но мјесто те среће и тог блаженства задао им је Бог тешке и крваве муке. Главна је несрећа њихова било то, што су преступивши заповијест Божију, престали бити онако чисти и невини, какви су били до тога времена. Ум им је престао онако јасно и чисто мислити, како је мислио до онда; воља им је престала жељети само доброга и лијепога; осјећања су им престала наслађивати се само оним што је прекрасно; једном ријечју, они су се са свијем промијенили. То се је све одмах онда показало, кад су преступили заповијест Божију и кад их је Бог позвао к Себи на одговор. Кад их је Бог позвао к Себи, они су одговорили да су голв; а кад им је Бог казао да они неби знали да су голи да нијесу преступили заповијести Његове, они су одговорили да они нијесу сами собом то урадили : Адам је одговорио да га је преварила жене, коју му је дао Он, а жена је одговорила да ју је преварила змија (Пост. гл. 3. ст. 9 —13.) Ниједно није хтјело да је криво, ни Адам ни Јева. Тако раде и неваљала дјеца, која, не послушавши својих родитеља и не извршивши заповијести родитељске, одмах стану лукаво измишљатл свакојаких изговора, па и лажнијех, не смијући родптељима у очи гледати. Тако је било и с нашијем прародитељима : преступили су заповијест, али нијесу хтјели да знаду за кривицу своју. Изгубивши првашљу своју чистоту и невиност, они дакле нијесу могли више бити ни у онаквој блиској свези с Богом и љубави, у каквој су се находили до онда. Бог милује само што је истиннто и добро, а људи су се показали пред Њим лажљпвци и варалице. Грнјех је људе одаљио од Бога. И без помоћи Божије људима је пријетила духовна смрт. Душа је наша, саздана по обличју Божијему, тако устројена, да може живјети духовнии својпјел животом само у свези и заједници с Богом. Као што је тијелу пријеко сотребно јело и пиће земаљско, ако ће да живи, исто тако и души је за живот потребна духовна пића, што је Бог даје. Таким начином прародитељи наши, преступивши једну зановијест Божпју, учинили су три велика зла : 1) лишили су се