Školski list

— 121 —

Којим би се средствима могла иста потпомоћи ? 25. Од какве би користи било, да држава издаје сведочапство о постигиућу за народне школе прописаног изображења, независно од сваке школске посете ? Велгијски паставни савет преаоручио је увађање таких сведочаба, које би се могле добити тек иосле 18. године.

ДЕЧИЈЕ НГРЕ. Прибележио приправник Светозар Арсенијевић. I. Точкови. (Игра за мушку децу). Подигну се руке у вис, замахне се телом на десно па се дочека на руке, те се онда и ноге претуре на десно. То иде тако на изменце, сад на рукама, сад на ногама. Штогод се брже и вештије ради, тим више изгледа, као да се точак окреће. Точкова је најбоље пграти на пољани или на добро нометеном дворишту, да се не би како озледиле руке. II. Прутак (Игра за мушку или женску гомилу деце.) Сва се деца поређају у један ред, једно другоме за леђа. Онај, што је на челу, држи горе нодигиут прут, а онај најзадњи дотрчи те се маши за прут, док га и не дохвати. Сад он стане на чело а прут уздигне горе, друго дете, што је сада на задњем крају, дотрчи, да се маша за „ирутак." Ово се и даље тако исто чини док не буде доста ове игре. III. Слеии миш (ишш-миш, шишу-мишу тршу.) Ова се игра игра у затвореном простору, или се у слободном простору (у нол^у) постави граница до које се сме иКи. Бројањем се одреди, коме да се свежу очи. Онај, коме свежу очи, стоји на сред игралишта, а други од играча пита га: „На чему стојиш?" Овај му одговори: „Накамену!" „Штабројиш?" „Иглице!" „Хоћеш ли и нама дати?" И кад слеии миш рече да не ће, сви се разбегну на четири стране. Појединци чешће задиркују слепог миша, а он, онако свезаних очију, маше на све стране, не би ли кога ухватио. Кога ухвати слени миш, том се свежу очи, те је он сад слепм миш. Кад пође слепи миш према каквом опасном месту, онда му повикпу из дружине: „Не, тамо жеже!