Školski list
— 189 —
за учитеље у Силистрији, Цариброду и Дубници и једна за учитељице у Софији . Мати познатог руског ђенерала Скобељева дошла је не давно у Софију с намером, да тамо о свом трошку оснује завод за изображавање женскиња. (На збору гиајкашких учктеља) у Ковиљу 17. маја о. г. присутни беше 21, а отсутни 14 учитеља отн. учитељица. Председник је отворио збор говором, да је исти сазвао усљед отписа школског надзорништва бачке жупаније, које је уништило све редом резолуције донесене у последња два учитељска збора, наиме: штатут и пословник збора овога, штатут за књижницу шајкашк. учитеља, иетицију о квинквеналу и друге, јер ће за овај збор као огранак жупанијске учитељске скупштине, важити штатут донесени од исте жупанијске школске скупштине, а штатут за књижницу саставиће жупанијски управни школски одбор (?). Учитељи пак овога збора истим отписом позивају се, да ни о чем другом у зборовима не воде говора, него да држе угледна предавања и расправљања иедагошко-методичкодидактичких питања, а по том о нредреченом „умерену критику" да воде. За тим је председник нозвао предаваче који су се из задатих предмета у прошлим зборовима за предавање спремили, да предузму предавања са присутном децом. — Ј. Бугарски чурушки учитељ, држао је иредавање са I. и II. раз. из очигледне наставе: о овци. М. Каленић, местни учитељ, предавао је I. и II разреду из земљописа: упознавање места рођења и најближе околине његове. С. Јанковић говорио је о пажњи дечијој у школи. — Првог предавача критиковао је : Мирилов, Каракашевић, Поповић, Маршић. С добре стране : да је пре цредавања децу на иажњу побудио, да је предавајући и испитујући сву децу занимао, питања на све ученике управљао, па после прозивао. С лоше стране: да су и реп и врат главни делови тела, да реп није баш само за махање, што је изоставио из користи ђубре и црева, није споменуо и штету коју може овца ма и неваљалством пастира да учини, врсте, боје и имена оваца и како се у ком добу и роду зове овца, нити је сравњивао са којом другом домаћом животињом. Осим тога, да је више живости и јасности нри предавању требало. — Другог предавача критиковала је већина учитеља и учитељица Рудића, којој је говор особитом пажњом како од чланова, тако и од лепог и отличног броја публике саслушан и са „живела" и таишањем пропраћен. С добре стране: да је предавач као млад учитељ доста слободно, одређено, јасно, живо и одушевљено предавао и испитивао. С лоше стране : да није пре-