Školski list

— 197 —

с-вечаности, једна на св. Саву, друга на крају школске године, те да се на исте позива месна публика. НаетиЛ хоће да се држи само једап испит на крају године. Тако и БлагојевиЛ. Косовац жели, да остану два испита. §. 9. говори о недељном, великом и изванредном одмору. Пушибрк и Варађанин предлажу, да одморни дани буду среда и субота после подна. Настиб је за један цео дан. Варађанин један цео или два по подна по месним околностима. БлагојевиИ жели, да о великим нразницима буде као у старој уредби. И Пушибрк се придружује том. НастиК је против изванредног одмора о већим пољским раДњама и жели, да то изостане. И други чланови пристају уз настићево мнење. §. 10. помиње унутарњи ред и рад у школи. Сви чланови мисле, да том §. није место у уредби. (Наставиће се.)

0 ШШНИЗШУ У ШКОЛСКОЈ НАСТАВН. Ј1 р ®д.аван*в профжсорд д ч рж ЈЗ, држано 6. аирила 1880. г. у учитзљском збору у Београду. (Наставак). Да наведем само један пример, како се учи „мала црквена историја старог и новог завета за основне српске гаколе," и то у II. разреду. Слушао сам пре неколико година на испиту, где се овако пита и одговара : Учитељка : Кажп ти мени, о чему говори 13. глава? Али кажи ми то својим речима. Ученица: „13. глава: стање старозаветне цркве од повратка Јудејаца из Вавилонске у своју земљу, па до рођења Исуса Христа." Учитељиа: „Ко је Јудејце повратио пз Вавилонске у њпну земљу ?" Ученица: „Кир, цар персијски" и т. д. (види у књизи под горњим насловом на стр. 20.) Учитељка: 0 чему говорн 4. глава? Ученица: „0 неиисаном закону." Учитељка: „Шта је то неписани закон?" Ученица: „Неписани или јестаствени закон је-