Školski list

— 149 —

о уздржавању од страети и праштању увреда. Петога меееда учи се нети и шести и седми члан Символа вере уз понављање дотичних евангелских новести, сећање на иразнике, обреде и духовне песме а највише се бриге цолаже на учење моралних правила' за живот што се из ова три члана вере извесги дају (види стр. 57. и 58., 60. и 63.). Шести месец пробави се учењем осмог и деветог члана Символа вере, у којима се излаже наука о трећем лиду св. Тројице, Богу Духу Светом, о даровима Духа Св. и о светој цркви. Међу тим у течају школске године сваки пут оне седмиде, када се учеиици но уставу св. цркве спремају за иримање св. причешћа ваља да катихета мимо редовне лекције даје ноуку деци о кајању и о са. причешћу но ономе како је у пространом катихизису I. (од стр. 100—103, и од 87—95) изложено, а особито ваља да их научи како ваља приступати к св. причешћу и да их у почетку божићњега носта научи разумевати и говорити молитву „В^руго Госноди и и с п о вд у го", (види стр. 93.) а по том у ускршњи пост то исто има се повторити. Седми и осми школски месед пробавља се са наставом о десетом члану символа вере у коме се излаже обширно наука о св. тајиама и њиховој важности и значење црквених обреда о крштењу и миропомазању, као и кратко тумачење свете литургије са упутством како ваља у цркви о служби Божијој приеуствовати. На науку о светим тајпама нека катихета, относно учитељи, највише труда полажу и својски се заузимљу да се ученици са овом науком иотнуно добро упознају, њу више нута преко годипе понављају и себи присвоје. Деветог месеца на основу једанајстог и дванајс/гог члана символа вере учи се наука о смрти телесној и бесмртности душе човечије, о ваекресењу мртвих, о блаженом стању праведника у вечности и о казни перазкајаних грешника, са моралном поуком,, ко.ја се изводи из размиш.љања о последњим догађајима, што ће нас постићи. Са тим се завршује редовна настава првог дела катихизиса у четвртом разреду народних школа а носледњег школског меееца понавља се наука о вери и о светнм та.јнама. За ову наставу у катихизису употребљују се два еедмична часа нреко целе године, но у истим се часовима доиуњује и попавља и наетава у бпблијским повестима старог и новог завета. За прва три месеца приноведају се и читају повести из Старог завета: 1. о Мојсеју и то а) о рођен.у, васпитању и призиву Мојсеовом; б) о прелазку израилћаиа преко Дрвеиога мора, о закону Божијем и о борављењу у пустињи; в) о улазку израилћана у земљу обећану; г) о Гедеону; д) о Самуилу; е) о Цару Давиду и Соломону. За иотоњих седам месеци понављају се и допуњују библијске повести из Новога Завета са особитим обзиром на притче евангелске. За иовести из старог завета згодног учебника за децу још за сада нема. Учитељу се препоручује да се снрема и приноведа или ио дотичним иовестима у „Школском листу 1862. или по познатој књизи Даничићевој: „Приноветке Старог и Новог Завета", а ученици слушају, пазе, бележе и на питања учитељева ионављају повеети. За повести из новог завета ваља за сада да сваки ученвк има књигу : Библијеке повести новога завета у библ. речма за децу наниеао V