Školski list

— 274 —

али без новчане награде предавачу. У гпмнастици и вртарству ваља да се боље ради. Предлаже списак учила, која би се имала постепено набавити. ПроФесори да се поново позову, да саставе учебнике за психологију, педагогију, методику и остале предмете, за које нема јога штампаних кљига. Исппт за учитељско оснособлење да пе буде више иубличап, него само пред члановима комисије. Учитељском особљу да се изјавп захвалност. И у горњокарловачкој препарандији бно је успех добар, из хармоничиог појања и цртања врло добар. Успех у вежбаоници био је врло добар. Предлаже, да се уз преиарандију заведе конвикт, и то сасвим вегетаријански пли бар за време поста, а у исти да се не нримају они, који иуше и пију спловита пића; ти да се искључе и од штипендија. Да се одреди стална испитна комисија, у којој ће осим гл. шк. реФ бити и један епархпјски изасланик и учитељ вежбаопице. Да се умоли земаљска влада за право јавности. Да се за набавку учила издаду још 500 ф., да се за попуњавање библиотеке и учила додају и тој школи годишње 100 ф. и да се најпосле и за ту школу пздаје програм. По предлогу управе учитељске школе у Сомбору одобрава се „Рачуница" од Мочника у иреводу А. Матпћа за школску књигу у вишим девојачким и учитељским школама, а ирепоручује се за библиотеке свију школа. Примедбе рецензентове уступиће се. писцу. Одбија се иредлог управе горњокарловачке нрепарандије, да се Мити Вујковићу одреде 150 ф . као награда за настављање у харм. појању. Допис преосв. г. епископа горњокарловачког о тамошњој учитељској школи. Горњокарловачка општипа јавља, дајој о поклону од 300 ф . од стране мајора Милића није још ништа иознато. Управа горњокарловачке препарандије доставља оставку тамошњег проФесора Мите Вујковића, који је изабран за проФесора гимназије у Сарајеву. Закључено, да љегово место заузме прпвремено по потреби службе Ђорђе Глибоњски, учитељ више дев. школе у Н. Саду. Подносе се рачуни о нлатонеумској и другим закладама уз учител,ску школу у Сомбору, којима рукује тамошња црквена општина. Узимају се на знаље, а у будуће има исте рачуне нрегледати гл. школски реФеренат приликом свог бавлења у Сомбору. . ,