Školski list

—- 331 —

девојчиде у гимнастици вежбају, јер им је она веома нужна за телесни развитак њиов. Преиоручује за девојчице така вежбања, која неби ни најмање морал вређала, но томе ирочита следећу резолуцију: 1. „У пучкој учиони имала би се из гимнастике предузимати проста вежбања, дуги коноп, просто скакање, разовне, окомне и косе лестве скончане са јачалачким играма." Друга резолуција није усвојена онако, како ју је известиоц преддожио, него је усвојена ова резолуција г. Саве Диклића: 2. „Девојчицама је гимнастика иотребна и корисна као и мушким, те би се и оне имале нодучавати у гимнастици и то по посебној основиј која би одговарала нашим околностима." Приметити нам је да је генерална и специјална дебата другог питања била врло жива. Чули смо ту мњења да се за сада гимнастика из женских школа изостави, пошто је то код нас непроведљиво, као што и у Немачкој на неки мести није проведена; породила се питања ко да предаје женскима гимнастику, учитељ или учитељица, а ко ће тамо да предаје где је у спојеној школи сам учитељ или учитељица, све ово се поглавито сводило код већине говорника на то: да гимнастика штетно упливише на морал код женских, као да нема моралних ('унраво ми и не знамо неморалних гимн. игара за децу) игара гимнастичких, које развијају тело дечије. У осталом према усвојеним резолуцијама види се како је ово мњење прошло, и ми се уздржавамо од сваких својих примедаба. По подне истог дана предавао је г. Натер о занимивом и корисном предмету: „умно пчеларство". (Свршиће се.) ПРВИ ЗБОР ГЛАВНОГ ПРОСВШОГ САВШ. (Свршетак.) А. Николић жели да се краснопис споји с цртањем, пошто ми немамо калигра®а, а цртача имамо. Ј. Пецић каже, да ако немамо снремних наставника за овај нредмет треба да их спремимо, и да им створимо положај. С. Николајевић вели, да је нотребно да се краснопис учи у I. и II. раз., јер из истих разреда ученици одлазе на занат. П. Ђорђевић примећује, да се краснопис сада не учи -ни но каквим правилима. С тога је за предлог А. Николића. Ј. Пецић каже, да је красноиис важан за естетичко образовање. Одговора Ђорђевићу, да је министарство издало прегледаонице за краснопис. С. Живковић примећује, да у гимназији долазе неспремна деца из краснониса. С тога треба да сеу гимназији уче, и то не толико калиграФија, колико читко писање. Г. министар ставља свој нредлог на гласање и збор прима да се краснопис у прва два разреда учи по 2 часа недељно. 13. Гимнастика и војно вежбање: В. Карић предлаже, да се смањи број часова у нижој гимназији, јер ту деца и онако много гимнастишу. II. Ђорћевић је противан војном вежбању, ако га буду руководили наредници, јер се у том случају боји сукоба. Др. Лазаревић предлаже, да се гимнастика учи сваки дан. Он тај предмет не сматра као друге наставне предмете, него као одмор. Мисли да се може и између часова радити. Арх. Дучић слаже се с предлогом Др. Лазаревића, јер вели, сваки Србин треба да је војник, па за то треба да се вежба. Др.