Školski list
— 28 —
(У нтредби за управне одборе учитељичких школа точке 2. и 3. гласе овако: 2. Нека се приправнице практично вештбају у кујнском вртарству, а где је можно, и у свнларству. Даље: 3. Нека се велика пажља обраћа на учење свију женских ручних нослсва и на оне врсте Д'>маће радиности, без којих се у свакидашњем домоводству неможе бити. Уз ове иослове примити се могу у круг вештбања, према пределним околностима, прављење чипака, предење, а особито ткање, и илетење различитих потребних ствари од сламе, сите, шаша н рогоза.) 4. Уз науку о устројству човечијег тела придружити се могу у учитељским школама поуке о чувању здравља, али нокрај тога ваља питомце учити и делом иривнкавати и васиитавати па љубав к чист<>ти. Учити их ваља да и сами свагда чисти буду, и упознавати их ваља са начином, како ће и поверену им школску децу на чистоту навикавати, па ако је нужно и приморавати, и како ће у овом ногледу и дечије родитеље упућивати. Учити их ваља и на то, како се имају школске дворане и обитаће собе са обзиром на одржање здравља чисто држати и како се има ваздух у њима нрнродним и вештачким ветрењем обнављати. Даље упознавати их ваља са свима врстама школског намештаја, а особито са целисходним скамијама, са саставом (конструкцијом) и омерама скамијапрема дсчијем узрасту. Упознавати их ваља са конструкцијом прохода и наглашавати, како је нузкдно да се ови чисто држе. Пажљивима их ваља учинити, како се има школско двориште, студенац и околина школска чисто држати и све оно одстрањивати од туда, што ваздух квари, и смрадове проузрокује. У обште учити их ваља свима важнијим уредбама и радњама, које се односе па чување здравља и особито ваља их унознавати са начином, како се у изненадним несрећним случајевима у но.моћ притиче, и како се нриљепчиве болести предупредити могу. Да би се у учитељским школама сасвим практичним путем и са поузданим успехом изучавати могло иољоделство, во ћарсгво, виаоградарств >, хмељарегв), и обделаваш > дувана, пчвларств> и свлларство; позивам унравнч одбор: да иоднесе извештај о том, како би се могло набавити, где га још нема, пољско добарце од 2—5 јутара и осим тога башта од 1—2 јутра и како би се ово снабдјети могло са обичним земљодељским опремама и оруђем и са две краве музаре, које би се и за пошење јарма (за иослове) употребити имале, као и са ичелнаком, дударом и нуждним нросторијама за свиларство. Такође нека исти одбор подпесе нацрт о том каква би се система газдовања нрема местним околностимау том газдинству одпочети и нодићи имала, и нека састави ирорачун за трошкове, што су за све ово нуждни. Шоследња два одночетка у наредби управљеној на унравнс одборе учитељичких школа гласе овако: Да би се могло у учитељичкој школи сасвим практичним нутем и са поузданим успехом нредавати кујнско вртарство, ичеларство и свиларство; позивам управни одбор: да иоднесе извештај о том како би се