Školski list
— 298 -
8) Лепчић етаје 4 новчића; колико ћеш лепчића добити за 12 новч. ? 9) Колико пера има у V 2 , У 3 , У 4 , 7 6 , 2 / 3 , 3 / 4 , 5 / 6 туцета? 10) Колико месеци има у Ј / 4 , х / 2 , 3 / 4 године? 11) х / 4 метра кошта 3 новчића. Шта кошта цео метар? 12) У 2 метра кошта 6 новчића. Шта кошта цео метар? 13) Колико сати ®али још до подна, кад је 11, 8, 10, 6 сати? 14) Мати има 3 деце и подели међу њих иоједнако 12 јабука. Колико јабука добије свако дете ? 15) Миша је добио Ј / 2 туцета пера, Марија Ј / 4 туцета. Колико има Миша више? 16) Неко куни 1 метар пантл.ике за 9 новчића и ирода га за 12 новчића. Колико је добио? 17) Метар пантљике кошта у једном дућану 12 новчића, у другом 10 новчића; за колико је јеФтинији у другом дућану? 18) Неки човек дужан је 12 новчића и о^плати од тог 7 новчића; колико је још остао дужан? 19) Твој брат ће за 3 године имати 12 година. Колико му је година сада? 20) У свакој скамији седе 4 ученика; колико их седи свега у 3 скамије? Ниједном учитељу неће бити заиста, тешко да сличне задаће задаје за сваки број колико их год треба. Писмена веџбања. Мста се ослањају на оно, што је предузето усмено. Задоста дримера наћи ће се у већ поменутој „Рачутици за срп. нар. школе I. књига:" Нарочито нека су нрепоручени редови:
а) 1 -[- 1 = 2
б) 20 — 1 =
19
в) 2 -|-
2
=
4
г) 1
-|- 2 = 3
2-|-1 3
19 — 1 ==
18
4 -|-
2
=
6
3
-|- 2 =- 5
и т. д. до
ДО
до
ДО
19 1 20
2 — 1 =
1
18 -|-
2
—
20
17
-|- 2 019
ђ) 20 - 2 - 18 д) 19 - 2 =
17
е ) 1 -|-
3
=
4
ж) 2
-|- 3 = 5
18 - 2 = 16
17 - 2 =
4 -|-
3
==
7
5
з = 8
и. т. д.
и т. д.
и
т.
д.
и т. д.
з) 3 -- 3 := 6
и) 20 — 3 =
17
ј) 19 -
3
^—
16
к) 18
— 3 = 15
6 -ј- 3=9
17 - 3 =
14
16 —
3
==
13
15
— 3 = 12
и т. д.
и т. д.
и
т.
д-
и т. д.
л) 1 -[- 2 3
м) 20 — 2
18
н) 1 — —
3
јј Ј Ц
4
о) 20
— 3 =■ 17
3-1 =2
18 -ј- 1
19
4 -
2
.—
2
17
— 1 = 18
2 -;- 2 = 4
19 — 2 =
17
2-|-
3
5
18
- 3 = 15
4-1 = 3
17 -|- 1 -
18
5 -
2
=
3
15
— 1 = 16
и т. д.
и т. д.
и
т.
д.
и т. д.
По нотреби задаје се и више сличних редова, што не може бити ником тешко.
Писмено ће веџбање у толико боље одговорити цељи у колико више прилика иружа за понављање. Начина има за то много. Напишу се н. ир. на школској табли ови бројеви: 1 7. 4. 9. 2. 6. 8. 3. 5. 10. и зада се да ученици на сваки број додаду најпре један, носле два и т. д. најпосле десет.