Školski list
— 84 —
Савестан је учитељ побожан, јер му је задатак да своје питомце и религиозно васиита, а то може учинити само религиозно образован учитељ. Побожан ће учитељ бранити своју веру и чувати је од свију спољашњих нападаја, а стараће се, да свагда остане на путу побожности. Цицерон је рекао : „Никада није било великог мугса, а да у љему није било чуство побожности." Савестан учитељ треба да је безпрекорног морала. Ова кратка али значајна реч, основ је благостаљу, како народног, тако и појединог васпитаља. У ком је народу чист морал, ту влада срећа и задовољство. Пример се леии за децу и то пре хрђав него добар. За то ће савестан учитељ бити пример моралног владања; он ће и у својој породици светлити као узорит пример. Он ће своју децу васпитати, да могу служити за узор и углед другој деци. Породица савестног учитеља, биће у месту огледало морала, домаћег васпитања, чистоте и породичног живота. Савестан ће учитељ дубоко да осети важност свога позива. Он ће га да поштује и љуби достојном љубављу. Учитељ не сме бити никад а особито у школи суров и непристојан. Међу децом је свагда весео, њежан, а то ће добротворно да дјејствује на детињу душу. Тиме ће му се деца поверити и биће послушна и неће им бити дуго време док школа траје. Таком се учитељу деца љубављу и поверењем ириближују, пазе му на сваку реч и труде се, да га у сваком погледу задовоље. Њежна љупкост има привлачну снагу, а суровост и неотесаност свагда одбија. Савестан ће учитељ бити свагда трезвен. Он ће свагда да зна шта чини. Или учио, или хвалио, или исправљао, или карао — увек ће бити себи досљедан и праведан. Код савестног учитеља има и пуно поштења. Учитељ као поштен човек, свагда ће поштовати и друге људе, јер само на тај начин може тражити да и њега други штују и уважавају. Савестан ће се учитељ паштити, да се и сам поучава читајући ваљане стручне књиге, примајући из ових за себе оно, што му се види као потребно. Нарочито ће се старати да стече што више знања: из науке вере, матерњег језика, психологије и логике, из науке о васпитању (педагогије), математике, повестнице народне и светске, и природних наука. Навађајући изрично ове предмете нисмо имали на уму, да друге науке