Školski list

вија, и да брижљиво пази, да ни једном не даје више од другог. Рад у хармонији, хармонија у раду. Неговање и развијање ума треба отац одмах да отпочне, чим дете иочиње бивати свесно о најближој околипи евојој Он треба, заједно са матером, да руководи оиажање детиње, да му даје што више представа из спољашњег света, да утврђује и разбистрава стечене већ појмове. Доцније, кад дете ступи у школу, мора отац најиажљивије пазити, да сав васпитачки рад његов стоји у најбол^ем складу са школским радом, и тада треба заједпо са матером и школом, да учи и привикава дете да о свему мисли и расуђује, да правилно говори, да своје мисли језгровито, са што мање речи каже ; треба да настоји, да дете добије потпуно чиста појма о само свести својој и да уиознаје себе, те' ће му тиме дати најпречу, али и најтеже постиживу мудрост не само данашњу, него вечиту, коју је делФијски оракулум забележио у ове две кратке речи : „ иозиај себе. и Па опда, треба отац да уводи сваком приликом дете у природу, да га упознаје са стварима и иојавама у њој, и да га упуКује, како ће изнаћи узроке и последице тих нојава. Гете је рекао иа једном месту : „ Човек толико види, колико зна. и За то треба дете да што бол^е позна ирироду, на ће одмах и више зпати из ње ; а ко природу добро иознаје, тај одмах познаје и себе, а позна у једно и правога иочетка свему видљивоме и невидљивоме. За сав овај рад око неговања и развијања ума детиња, треба оцу да буде путевођа : схватљивост дечија. Он треба веома да пази, да пи ношто пе прумга детету тако што, што прелази моћ духовног сваривања његова. То може имати врло штетних последица јер лако може да настане прави хаос и збрка у душевном капиталу детињем. Постепеност је и овде једини ваљан начин, а пут ; са лакшег ва теже. Поред тога треба отац велику пажњу да поклања понављању, јер ће се њиме снажити једна веома важна грана ума, а то је гшмтење. Памтење треба да буде ризница свих успеха очева рада. (Наставиће ср.)

ИСПНТИ ЗА УЧШЈЗВСКО ОСПОСОБЈШБЕ и завршетак школске 188 7 | 8 , г. у србској учит. школи Сомборској. У србској учитељској школи Сомборској иисмени исиити за оспоеособљење држани су 6. 7. и 8. Јунија, у сва три дана нре подне од 8—12 часова. Испиту су ириступили 20 свршених приправника и 10 приправница.