Školski list

— 196 —

да ће доста бити узаконити, не бранећи, да ли оиа иоетоји и у пракси и да ли према околпостима одговара своме циљу. Ми имамо повторпих гакола — то нико пе може иорећп, ала на — папиру. Она је скоро уникум. Ретко где и да постоји, а где је и има, та ни близу не одговара својој задаћи Дапашља је повторпа школа тек бледа слика од онога, што бл трсбала да буде. А све дотле, док не будемо имали у народу папредних, добро уређених повторпих школа, не ће моћи пи свакидашња основиа школа својој задаћи одговорити ; јер те две установе тако су једна за другу везапе, да само заједно чипе једпу делину. За то пикада сама основна школа пе може одговорити својој зада !)И, као што ни повторпа школа без оне основне не може иостигнути своју цељ. Задаћа је повторпе школе, да започето зпаље и ваепптање отпочие тамо, где је осповпа школа стала. Опа има децу ду шевно, моралио и телеспо да руководи и упућује до опога доба, док разум самосталпији и слободнији, суђење темел.пије, а схпаћање мпого пространије пе постапе; док не буде у стап.у добро од зла делити и док се душевно толико учврсти, да може самостално за својим разумом корачати. Повторној школп треба да је права цељ ширење п утврђење моралности међу младежи, а то ће се најбоље постићи хито богатијим знањ.ем о Богу и етиком. Без моралпости ие да се ни замислити о правом и општем папретку и срећи парода. Повторна школа треба својим учепвцима да иружи што више знања из матерњег језика. Њена права цељ треба да је унашање што чистијег народног језика у сам народ, а да искорењује све ругобе и пакараде, што се у њему палазе и да оепособи своје учепике, да мисли своје умеју па ианир логичпо и правилно стављати. Кратки писмепи изватци из повеснице или расправе из домазлука треба да су редовнп посао повторне школе, јер само тако ћемо дочекати, да нам се у народу рашири правилно писање, а не као што је данас, где се свака друга реч великим писменима пише. Копциповање је верно огледало мишљења, умовања и разумевања, оно најбоље показује, колико је састављач умпо усавршен. Код данашње велике људске раширености не да се ни замислити никакав напредак без неке количине писмене образованосги. Повторној гаколи треба да је цељ и то, да од својих ученика створи IIIто боље позпаваоце повеснице како отачаствене,