Školski list
— 171 —
Да учитељ у наставу и запт унесе ирави дух, треба да у свом срду носи праву љубав, јер је „љубав вјечити, једини оспов за развиће човјечије природе до човјечности. Она је једини, вјечити источник божаства, које је у нама; опаје стожер, од којега произходи сва битност вас-питања. Све васпитање не вриједи ништа, ако није основано на божаственој снази љубави. Без љубави не може нико бити човјек у правом смислу ријечи те. Човјечност, мета васпитавања, оснива се даме само на љубави и из ње извире,"**) Какова љубав треба да управља васпитањем, озпачује св. апостол Павао : ***) „Љубав дуго трпи, милокрвна је; љубав не завиди; љубав се не велича, не надима се; не чини, што неваља, но тражи своје ; не срди се, не мисли о злу; не радује се неправди, а радује истини; све еноси, све вјерује, свему се нада, све трпи, љубав никад не престаје, а пророштво ако ће и престати, језицп ако ће умукнути, разума ако ће нестати." Душевпост је рођена сестра и најбоља помогачица љубави. „Човјечија је душевност, вели Дистервег , у његовој душевности. Разум није никога начинио поштеним, вијерним и одушевљеним човјеком. Душевност чини човјека васпитачем, а не разум." ЈБубав и душевност два су врела, из којих извиру сва друга добра својства васпитачева (Свршиће се.) Песталоци: Бесједа на нову годину 1809. **'*') КоринКапима иосланица ирва, 13. 4—7.
извшш о српским вероисповедним школама старо-бечејским за 1889/90. шк. год. (Свршетак.) VI. Јуна 13. (25.) пре иодне био је иснит у II. и III. разреду женске школе код гђе Катице Јелчић Освалдове учитељице. — Деце беше ночетком године уписано: у II. р. 26, у III. р. 50, свега 76; од тих је остало до краја године у II. р. 22, у III. р. 41, свега 68 ученице. Усиех је био врло добар, изузев српско читаље са II. разредом, маџарско читање и иисање, земљопис, иовесницу и појање и иевање, у којима је био усиех добар. Приметити ми је, да је уснех у овој школи знатно одскочио од досадањих с тога, што је местни школски одбор — уважив мој скромни лањски иредлог — наредио, да се одавде I. разред због великог броја деце одлучи и са I. мушким разредом сиоји, те се тим јако припомогло, да се новољнији успех постићи могаа.