Školski list
— 100 —
више зна, нити је бољи, па би једнако и уважени били. Дакле кад би се оваки појам код народа успоставио онда би се и оно друго извршило, а то је: једнако би учитеље своје и наградили. Дошло би се до изједначења. Па ако смо браћа и колеге, треба и сами да ово потпомогнемо те да се што пре оствари, треба заједнички да сносимо све тешкоће и лакоће. Овако па да нас види Бог! Зато чиним пажљивим школске власти, да већма и озбиљније пораде на том, да при свршетку године одреди сваком учитељу нов разред, како би се овај за време школског одмора могао спремити с радом за будући разред. Овакав поступак унапредио би учитеља и школску наставу. Оваким распоређењем многи би се учитељ, па онај који пре није хтео — потстакнуо на рад, јер је приморан да себи осветла образ пред испитном комисијом, те би се тако спремао, а у раду неби никад малаксавао. Ово је најважније по учитеље, особито оне — који више пута на себе и на своје дужности забораве. Дакле, да би се учитељ на бољи рад подстакнуо нужно је : 1. да се сваке године премештају из разреда у разред. 2. да им се изравна плата. Урадили се ово, онда ћемо за цело у току кратког времена осетити, да нам је учитељство више марно и приљежније прегнуло за школу и њен напредак, Приметиће се, да ће у народу боље и већма уважени бити; а и сами учитељи неће се једно на другог тужити, јер неће зато имати узрока. У Долови. Милан НоваковиЂ, учитељ.
ОПШТА СРПСКА УЧИТЕША СКУПШТИНА У НОБОШЕ СДДУ. Ко је пратио наше листове, а нарочито „Школски Лист" од 1864.—1870. г. могао се у довољној мери уверити, да је учитељство српско из архијепископије карловачке и митрополије српске још од то доба тежило и радило за својим општим удружењем, зарад свога моралног и интелектуалног унапређења. Што им није испало за руком да остваре ову своју жељу, и шта им је сметало, да кроз пуних 30 година нису могли да дођу •-ДО...СВОГ удружења, нећемо овде претресати; али, да се та жеља и Псррај свих сметња није угасила у грудма њиховим и да је, шта