Školski list

маже. Не може се споритст, да поједине Фразе при хоралном певању захтевају извесну самосталност, те се према томе у њему пе изражава једноликост већ различност; али за то хармонија у толико прецизније изводи јединство у разноликости, и у колико она ово јединство извесном борбом производи, у толико га и чини свеснијим. Напеви појединих Фраза по својој разноликости, истина да истичу разноликост особина разних јединица, али баш ти разнолики напеви помоћу хармоније — која их скопчава — постају једно, усљед чега се у нами рађа чуствовање које нас теши, да и поред разноликости особина, сви опет можемо бити једно у идеји, вери, чуствовању. Потрудили смо се, да према изложеном набројимо све разлоге, који чине да је учење певања у школи веома потребно. На крају ћемо само истаћи Факт, да и способност за певање, односно љубав према песми, коју би дечак из школе у живот понео, већ сама по себи, не би био успех од мале важности, све када и не би било горенаведених важнијих резултата. Човек који зна и лоли певати, сам ће себи многе часове живота засладити, и моћи ће и сам себи и другима прибавити много племенита уживања јер му у власти стоји једно силно срество аа одржавање и развијање друштвеног живота. Ст. С. ИлкиЋ. 0 УЧИТШКОЈ ДОСЉЕДНОСТИ (КОНЗЕКВЕНЦИЈИ). ч/ Било је то првих година мога учитељичког рада. Ја сам радила свесрдно, трудила се и мучила свакојако — али никако да постигнем успеха, који би ме могао задовољити. Деца за време наставе су немирна и непажљива а код куће ретко које дете да узме књигу у руке. Већ сам почела губити стрпљење. Почех претњом плашити децу, не били бар ред увела. За мало ме послушаше и ја се већ почнем радовати. Но после неколико дана све је било по старом. Најзад се потужих своме старијем колези, који је био један од најбољих учитеља у околини. „Господине, не знам већ шта да радим с том децом. Никако не могу да одржим дисциплину", рекох му готово кроз сузе. „Богме госпођице, то ниједобро. А какве казни употребљавате ? „Казни! Па — ето, ја им претим да ће стајати у углу, да неће ићи на одмор, да им нећу приповедати — да"