Školski list
— 73 -
Новембар: 1. Раширење реченица додацима нрирочним одређењем места и времеиа. 2. Раширење реченица одређењем начина и узрока. 3. Распознавање броја на предметима. Бројно означење, основни и редни бројеви. 4. Распознавање радња на предметима. Глаголи и радње у садашњем времену. Упознавање личних заменица. Децембар : 1. Радње у прошлом и будућем времену. Упознавање личних заменица. 2. Заповедни и погодбени начин. 3 Реченице потврдне и одречне; упитне и зановедне. Јануар : Понављање и угврђење свршеног градива. Фебруар: 1. Мењање именица; разпознавање падежа на питања у једнини и множини. 2 Мењање именица мушког рода. 3. Мењање именица женског и 4. средњег рода. Март: 1. Одређени и неодређени иридеви и мењање истих. 2. Упорођивање придева 3. Понављање личних и упознавање повратних и присвојних заменица. Род и број заменица. 4. Показне, унитне и неодређене заменице. Лримедбч: Код заменица довољно је да их деца науче само познавати, без надежа. Аирил: 1. Упознавање прилога. 2. Упознавањо предлога. 3. Упознавање сложених реченица и веза. Мчј: 1, и 2. Главне, споредне, одвисне реченице. Уиознавање веза и односних заменица. 3. и 4. Неодвисне сложене реченице. (Снојене и сунротне). Јуни : Понављање и утврђење свршеног градива. 5. Наставни иоступак: а) Правила граматична индуктивним начином изводе ученици из подесних реченица, народних иословица или стихова из народних песама, које су језгровите садржине, а лене по облику, те уједно иримерене дечијем разумевању. — Наставни облик јесте хевристичан и иде се свагда са примера на правило. б) Ученицп марљиво вежбају се у анализовању штива у читанкама, са којим градивом по себЛ се разуме —• ваља да су се деца већ унапред упознала. — На часовима посредне паставе осим тога ученици се самостално вежбају у стварању облика на основу познатих им закона језика. V. и VI. р а з р е д. 1. Задатак: Понављање, утврђење, сређивање и проширивање свршеног градива у нижим разредима — Вежбање ученика у састављању писмених састава, који се у грађанском животу најчешће употребљавају. 2. Наставно време : Недељно 1 получас непосредне и 1 получас посредне наставе, недељно свега 2 получаса. 3. Средства наставна : Срнска читанка за V. и VI. разред, свешчица за вежбање у граматичкој настави, и Српска граматика од Ј. Павловића. Панчево. 4. Распоред наставног градива: Сеатембар : 1. Склоп језика, речи и реченице. 2. 0 гласовима сриског језика. 3. Рачунски извод (конте). Онтобар: 1. Врсте речи. 2. Именице. 3. Промена именица мушког рода. 4. Признаница.