Školski list

- 96 —

човека, који хоће да користи свету, тиме да постаје практични социалиста. Тај немачки роман и његов „8а1оп босЈаНз!:'' оставио је читаче хладне, јер се у њему аутор не бори за властите идеале већ за туђе. То је главни биљег данашњег романа — али жали Боже и данашњег васпитања. Свак се и ту брине за туђе идеале... а то није добро...

Н 1 Ц Р Т специјалнога наставног плана за српску пародну неподељену основну школу. (Наставак.) Б) Мађарско читање, разумевање и вежбање у мађарском говору. Смер : Ученици у српским основним школама имају научити читати и писати мађарски ; вежбају се у разумевању ирочитанога и о прочитаном градиву води са њима разговор, те се тако вежбају у говору мађарског језика. П. р а з р е д. 1. Задптак: Читање и иисање. Ученици П. разреда имају научитн сва мала рукописна и штампана слова, вежбају се у разумевању речи и реченицама са малим руконисвим и штамнаним словима. 2. Наставно време: Седмично 2 получаса непосредне паставе, осим тога седмично 6 получасова посредне наставе за читање, и 4 получаса посредне наставе за ниеање мађарско. 3. Средства наставнп: а) Уџбеници: Мађарско језикословље од Ј. Илијћа I. свеска и таблица, односно пропис. — б) Школска табла и штица. 4. Расаоред наставног градива : Ученаци у овоме разреду из наведеног уџбеника вежбају се у читању и разумевању речи и реченица под малим рукописним и штампапим словима по реду, назначеноме у истом уџбенику. (Стр. 1 —18.). 5. Наставни иостуиак: Ученици све нрочитане речи и најпотребније реченице мађарске уче на намет и значење дотичних речи и реченица казују српски и по могућству води се с њима разговор о ирочитаном градиву на мађарском језику. Ш. р а з р е д. 1. Задатак: У трећем разреду уче деца познавати руконисна и штампана велика писмена мађарска у вези са читањем и разумевањем речи и реченица и у опште прочитаних читалачких предмета, и у вези са вежбањем у мађарском говору о прочитаном односном градиву. Читање механично и логично, са особитом пажњом на добар мађарски изговор. — Учење на памет лакших песмица и мудрих изрека ради вежбања у изговору. 2. Наставно време: Седмично 2 иолучаса непосредно, и 6 нолучасова носредне наставе.