Školski list

— 41 —

На свима зборовима и при сваком разговору са учитељством, чуо сам једну жељу да би се сва сриска интелигенција, или бар све учитељство требала сјединити, па свим силама порадити на томе да се што пре, што бољи уџбеници напишу. При том да се свако гштање у анкети подробно претресе, а успех саветовања да се учитељству на даље размишљање публикује. Ја у анкету намерно нисам предлагао оне, који су ми за писање уџбеника најзгоднијима изгледали, јер би онда сами и писали и оцењивали; него сам тражио онакове који као врснн и искусни стручњаци уживају опште поштовање, чији ће суд сво учитељство за меродавно сматрати, а који су још доста при снази да тешки носао сређивања, пречишћавања и допуњавања иоднесене грађе са усиехом могу обавити. Предспреме су учињене: Основа за наставу и васпитање тако је састављена да ће сада на њој већ мало промене бити — одређено је да се за поједине наставне нредмете не издају засебни уџбеници, него да сав тај материјал обухвати читанка, поред које да не буду само: књиге за науку хришћанску, једна (или две) словенска књига (за црквени словенски језик и црквено појање и за помоћну књигу уз науку хришћанску), једна (или две) књига за маџарски језик, односно једна за немачки и евентуално књижице са рачунским иримерима. Решено је у начелу, као што се из овог броја Школскот листа види, да ће све уџбенике Школски савет у својој наклади издати, а радове онако хонорирати као земаљска влада у Загребу. Изречено је и то да ће се примати сви могући радови споља, који треба да су анонимни (име се може у затвореном коверту назначити — или само мени саопштити), да је сваки предмет (читаначки комад) на засебни полутабак хартије уз тачну назнаку извора и начина обраде (преведено, прерађено, сасвим самостално обрађено) исписан, са шифром (знаком иишчевим) снабдевен и до одређеног рока тако