Školski list

теме које Романске народе ваљда не занимају толико, а чије би решење, кад би их међународни конгрес донео, за друге које народе важно било. Конгреси од 1905. год, одржани у Лијежу изабрали су сталне одборе који ће потребну међународну везу одржавати и који ће припреме за нове конгресе учинити. Одбори су ти за сада привременог карактера, немају још ни пословника, нити одређеног места за стални „биро" — јер се хтело појединим државама дати прилике, да саме допуне, односно одреде своје изасланике. Од држава зависи сада, хоће ли увидети велику корист од таковог сталног одбора и хоће ли у томе раду са потребним маром учествовати и тиме тај рад потпомоћи. Уредник овога листа изабран је и у „Међународни одбор удружења наставника" који је изаслао Међународни конгрес за основну наставу (Соп^гез 1п1;егпа110па1 (Зе 1'еп81 §петеп1 рптагге) као представник Аустро-Угарске монархије, и у међународни одбор који је изаслао Први међународни конгрес за домаће васпитање и неговање деце (Г ег Сопдгев ш1егпа1лопа1 сРесЈисаИоп е! с!е рго1ес1шп (Зе 1'еп1апсе с!апз 1а 1атШе) као представник Угарске државе — те ће по тим везама својим из прве руке моћи дати извештаја читаоцима овога листа о свима корацима који се у том правцу буду чинили. А изнеће постепено и ону богату грађу коју је са тих конгреса и са Првог међународног конгреса за основну наставу, одржаног приликом светске изложбе од г. 1900. у Паризу, затим са једне и друге светске изложбе понео са собом и коју је на путовањима својима скупио. Изглед је, да ће се већ у наредном броју моћи уз кратке извештаје публиковати све резолуције тих конгреса .(званични извештаји још нису сви разаслати) — а сада ће се само две нагласити, јер ће и овај лист у томе правцу радити. Једна је са великим одушевљењем донесена одлука, да учитељство мора из све снаге порадити на спетском миру и на ширвњу сношљипости и поштокања међу разним народима, а друга је изречена потреба, да се резултати научног исииттања на иољу чедагог^уе и њених помоћних наука свему учитељству саоигите и на тај начин у иракси иримену и уиотребе. гњ. гх

Школски лист

— 65 —

5