Sokolski godišnjak

5

преставник друштва већ сви чланови скуна, исто тако, као што напред рекосмо, неће ни поједина друштва сама за себе општој ствари користити. Услед рђавог васпнтања, код нас се је и у јавном увукла једна мана, која нам се сваки час свети. Претпостављати опште интересе појединцима код нас се већ и не сматра као грех, већ ће ускоро прећи у врлину. Међу тим у соколству тога не може нити сме бити. Ово сматрамо за потребно изнети, да би се могле разумети побудс и разлози који су руководили Савезну Управу у решавању неких питања, а за које би се могла појавити сумња, да су више с локалног гледишта решена. Даље, при оцени нашега рада, не треба се завести заблудом и делитн рад Савезне Управе од појединих друштава. При оцени рада у овом погледу и сваки појединац, који се буде ставио у положај критичара, мора најпре почетн од себе. Нека најпре претресе свој рад као члана, ове већ сада велике соколске заједнице; затим нека претресе и оцени рад свога друштва, како у погледу наспрам чланова, тако и у односу наспрам Савезне Управе и напослетку нека пређе и на сам рад ове. Кад све ово троје доведе у везу може добити правилну оцену нашег заједничког рада, па и то тек онда ако се стављао на гледиште како добрих и уредних чланова и друштава, да помнсли, да има и другачијих. Оцена на овај начин донета много ће тачнија бити а без сумње да he и више користити самој ствари, Сматралк смо за потребно овај увод учннити, како би се и сам овај извешДај могао боље и тачнијејзазумети, како би се пронашла мера за исправљање грешака, којих буде било, и продужио користан рад у колико га буде билб према. поднетом извештају. На овај ћемо начни учинити, да сам рад не буде зависан од поједииаца, и да појединци не буду преставници идеје, услед чега је и било толико различитих идеја, колико је ових преставника било. Када се идеја буде одвојила од личности и учинила приступачнија ширем кругу на сваки начин, да ће јој и опстанак на овај начин бити сигурнији и обезбеђенији. Када