SRĐ
ПРИНЦИПИ И МЕТОДЕ
465
православне вере, примили су грчку културу и већином се осећају као Грци. Ипак се и они на правој етнографској карти морају означити као јелинизоване Тоске. При изради етнографске карте мора се дирнути питање о Србима и Хрватима. Нико данас не сумња да су они етнографски један народ, који има у главноме не само један говорни језик, исте психичке особине и готово исте обичаје већ и потпуно исти књижевни језик и заједничку литературу. Процес асимилације ова два историјски и политички још раздвојена дела истог народа иде сваке године унапред. Али има и извесних разлика. На првом месту два имена. Даље су различних конфесија, православне и католичке, ма да у последњим деценијама има католика који се зову и осећају као Срби. С вером је у вези и латиница, којом се Хрвати служе, док се Срби служе ћирилицом. Напослетку Хрвати су имали и засебну историјску прошлост и историјску индивидуалност. Ипак, пошто су Срби и Хрвати етнографски једна целина, морају се означити једном бојом; али због истакнутих разлика ваља можда на етнографску карту унети и засебне сигнатуре за Хрвате. Картографске методе. Према изложеним принципима јасно излази да морају и начини картографске представе те нове етнографске карте бити друкчији но на досадањим етнографским картама Балк. Полуострва. Осим боја за поменутих седам народности Балк. Полуострва несумњиво се морају засебним бојама представити још и : Македонски Словени или Србо-Бугари, Арнауташи или Арбанаси српског порекла и Јелинизоване Тоске, евентуално и јаче јелинизовани македонски Словени. Теже је представити народносне прилике у областима мешовитог становништва. На Балк. Полуострву и у областима српског народа изван Полуострва има три области особито измешаног становништва, више промешаног но и у којем крају Европе. 30